• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren op meerder criterias

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinokkionl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2016
Berichten
3
Goedemiddag,

In het bestand staat een tabblad met enkel en alleen data, deze data zou ik graag sorteren op datum en order om deze vervolgens te kopiëren naar een ander tabblad voor betreffende installatie.

Het sorteren is echter geen probleem, de data kopiëren om deze vervolgens naar een ander tabblad te kopiren op de juiste datum echter wel.
In het voorbeeld bestand staat de data en vervolgens hoe de data gesorteerd word op de juiste tabblad en dag.

Op dit moment is het handmatig kopiëren en plakken, echter is dit zeer tijdrovend en fout gevoelig.

Daar mijn kennis te beperkt is om dit zelf op te lossen zou ik graag jullie kennis en ervaring willen aanspreken.
 

Bijlagen

  • Sorteren van gegevens.xlsx
    37,2 KB · Weergaven: 24
Als je derde tabbladnaam goed is geschreven en alle data aanwezig is in die twee bladen, kan het zo.
 

Bijlagen

  • Sorteren van gegevens.xlsb
    33,3 KB · Weergaven: 46
Beste Harry,

Dit is inderdaad wat ik kan gebruiken, echter iedere rij bevatten 33 kolommen.
Het aantal installaties zijn totaal 40.

De code heb ik getracht aan te passen echter zonder gewenst resultaat.
Kunt u mij hierin nogmaals ondersteunen.
alvast bedankt voor deze oplossing.
 
Code:
For i = 1 to 40

en de 6 veranderen in 33.
Code:
.Resize(, 6)
 
Laatst bewerkt:
Na aanpassen van beide waardes werkt deze code (in ieder geval voor mij) perfect.

Bij deze zal ik deze vraag dan ook als opgelost markeren.:thumb:

Nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan