• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren op tekst na de @??

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichielB

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2005
Dag mensen,

Ik heb een email selectie gemaakt van ongeveer 750 adressen, probleem is alleen dat deze gesorteerd zijn op de tekst voor het @-je..

U ziet mijn vraag, ik wil alle adressen selecteren op de tekst achter het @-je omdat zo alle instanties gesorteerd worden.

Heeft iemand enig idee hoe dat moet?

Groeten, Michiel

extra kolom

Wat je zou kunnen doen is een extra kolom gebruiken. In dat veld plaats je de formule waarmee het deel achter de AT-sign wordt geplaatst. Daarna kan je op de inhoud van die kolom sorteren/selecteren.

De formule kan luiden:

=RECHTS(A1;VIND.ALLES("@";A1))

ervan uitgaand dat het emailadres zich in A1 bevindt.

Succes.

Bedankt voor je snelle reactie,

Helaas werkt deze formule niet zoals het hoort, bij sommige email adressen selecteerd hij al van voor het @-je.

Verder moet ik het vanaf het @-je alfabetiseren, ook dat werkt daardoor niet helaas..

Nog andere suggesties?

Groeten, Michiel

Hoi Michiel,

Arno zal inderdaad wat snel geweest zijn... z'n formule was onvolledig:

=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("@";A1))

Je kan het echter ook anders doen:
Kopieer de kolom, naar de kolom ernaast.
En dan selecteer je de gekopieerde kolom, en via Data => Tekst naar kolommen volg je de wizard, en bij scheidingsteken vul je @ in

succes,

Luc

inderdaad

Luc,

Bedankt voor je aanvulling. Je probeert iemand snel te helpen en dan .... ben je zelf te snel.

Groet,
Arno.

Haha, heren ontzettend bedankt...

Alleen, ik als leek, heb nog een vraagje om zo snel mogelijk klaar te zijn met deze excel opdracht..

Hoe alfabetiseer ik na de splitsing de adressen na de AT zonder dat ze dan gescheiden raken van de gegevens in de eerste kolom?

Groeten en veel dank, Michiel

Bij het sorteren, moet je (In tegenstelling tot Access), alle kolommen selecteren die je mee wenst te sorteren.

Luc

Heren, jullie zijn geweldig..

Baas weer blij met zn stagiaire en ik omdat ik weer wat geleerd heb..

Groeten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan