• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren op waarden in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fenadna

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2008
Ik heb een draaitabel met vakantie-uren per afdeling en wil graag de personen die de meeste vakantie-uren hebben per afdeling bovenaan plaatsen. Maar dat lukt met niet met sorteren. Iemand een idee hoe dat moet?

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk dus sorteren binnen eenzelfde KP en bron-kostenplaats : even in de D-kolom van je draaitabel gaan staan, dan rechtermuisknop klikken, dan kiezen voor sorteren, van hoog naar laag en OK

En anders op een totaalrij gaan staan in kolom D en sorteren.

Bedankt voor je snelle reactie. In de test die ik bijgevoegd had, werkt dat inderdaad, maar ik had de namen eruit gehaald. Als ik deze er weer in plaats dan sorteert hij niet op de uren.

@Fenadna

Ik heb de bijlage op verzoek verwijderd.
Er staan persoonsgegevens in die we hier in het forum niet mogen plaatsen.
Maak voor je een bestand plaatst de persoonsgegevens svp anoniem.

Kijk voor een toelichting nog eens hier: https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

snb

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het bestand maar weghalen. Alle informatie uit jouw brontabel heb je ook opgeslagen in de draaitabel en daarnaast nog wat sporen.

inderdaad, zo had ik het nog niet waargenomen.
Er wordt dus gesorteerd tot de voorlaatste kolom van je rijgebied van je draaitabel.
Door toevoeging van je namen wordt er als het ware niet meer gesorteerd, want Pnr en naam zijn unieke sleutels.
Haal je de naam eruit, dus dan blijft Pnr als laatste kolom over, dan wordt er gesorteerd op basis van de 1e 3 kolommen (zonder Pnr)
Haal nog eens Pnr weg, dan wordt er gesorteerd op de 1e 2 kolommen.
Leuke vaststelling, maar vermoedelijk niet voor jou.
Is een personeelslid altijd uniek kwa KP, kostenplaats, functie, etc ?
Anders kan je die gegevens er achteraf naast de draaitabel bij verzamelen.

Personeelslid kan meerdere kostenplaatsen en functies hebben.

Echt geanonimiseerd zou ik het niet noemen maar goed dat is jouw verantwoordelijkheid. Je kan beter een voorbeeld van jouw brontabel plaatsen met alleen de relevante gegevens. Het lijkt erop dat je al met geaggregeerde gegevens werkt en dan wordt het listig als je meerdere maanden kan selecteren. Een draaitabel kan je niet op de door jouw gewenste manier sorteren tenzij je wat trucje uithaalt zoals in de bijlage. (Blad1 (2))

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan