• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren van A tot Z

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Hallo,

Ik heb een exel bestand met bovenaan de titels van de kolommen. Nu zou ik de tweede kolom (klantennamen)willen sorteren per alfabet maar de bovenste titels worden ook mee gesorteerd. Op die bovenste rij staat de titelblokkering aan zodat ze bij het scrollen niet mee verschuift.
Heeft iemand een idee ? Vroeger lukte het wél maar door één of andere reden lukt dat nu niet meer.

Als je voor data sorteren kiest dan wordt je toch de keuze aangeboden om de eerste rij al dan niet mee te sorteren middels de optie : eerste rij bevat veldnamenrij ? (of niet)

ik was daar ook naar op zoek maar ik snap het niet want ik krijg die keuze niet bij "data".....
ik krijg sorteren op : kolom A , oplopend maar nergens dat ik de eerste rij kan negeren

Kun je die "veldnamenrij" wat meer toelichten (ik ben een tamelijke leek hierin)

Laatst bewerkt:
goed gekeken

Heb je echt heel goed gekeken op je scherm waarop je de sorteeropties instelt? Helemaal onderaan (is je misschien niet opgevallen) kun je aangeven of er Een veldnamenrij of Geen veldnamenrij is.

eh, probleem,

hier thuis lukte het wel zonder problemen maar op het werk lukt het niet. De bovenste rij 'veldnamen' komt nog altijd in het midden te staan nà het sorteren ook al is de keuze 'eerste rij veldnamen' aangeklikt.

Raar maar waar!

Doe dat bestandje eens inzippen (haal alle "vertrouwelijke" gegevens weg en vervang deze desgewenst door wat "onzin") en post 'm eens, dan kijk ik (of andere meelezers er even na)

Het kan m.i. eigenlijk niet anders of je maakt een of ander selectiefoutje / leest ergens overheen, dus eigenlijk moet het gewoon goed gaan. Alleen als je er van overtuigd bent dat je alles goed hebt gedaan, zou het handig zijn om dat bestandje even te posten.

We zien / lezen wel......?

Ik probeer het maandag nog eens op het werk (heb dat bestand hier nu niet) maar met een ander bestand lukt het thuis wel maar op het werk niet . Ik hou jullie op de hoogte.

Wat je natuurlijk ook kan doen is gewoon een selectie maken en die sorteren. Klik op cel A2 bijvoorbeeld, hou de shift en ctrl toets ingedrukt en kies voor je pijltjestoets naar beneden. (of bijvoorbeeld de end knop). Zo kan je snel volledige selecties maken. Binnen de selectie sorteren toepassen en je hebt ook je resultaat.

Worden de andere kolommen dan ook meegesorteerd op deze manier want de adressen moeten wel bij de juiste klanten blijven hé !

Claudine,

je hebt toch vast wel een willekeurig Excel bestandje op je pc........... ?

Jouw wedervaag op de reactie van Snabbi kun je m.i. heel gemakkelijk even uitproberen (kost 3 seconden), zodat er mogelijk misschien een heel klein beetje zelfredzaamheid wordt toegepast......................?

Dat is het nu net...
Op mijn eigen exel bestanden lukt het wél (heb ik trouwens al geprobeerd) , zonder problemen maar als ik hetzelfde op mijn werk probeer lukt het niet en dat is voor mij een raadsel.

Excel "technisch" is dat idd. lastig te begrijpen, tenzij.............

je op het werk iets "vergeet / vergat te doen" wat je nu thuis wel goed doet........

Geplaatst door claudine algoet
Worden de andere kolommen dan ook meegesorteerd op deze manier want de adressen moeten wel bij de juiste klanten blijven hé !
De kolommen worden alleen meegesorteert als je ze ook in de selectie mee neemt. Dus selecteer bijvoorbeeld a2 tot d100 en dan kan je alsnog in het menu van data kiezen op welke van deze 4 kolommen (a,b,c of d) je wilt sorteren.

Nu is het op het werk ook gelukt! Blijkbaar had ik toch iets over het hoofd gezien.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan