• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren van getallen met een letter als voorloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

lacabrli

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Hallo allemaal,

ik zou graag getallen die een letter als voorloper hebben willen sorteren op nummerieke volgorde, ik zag hier op de site al diverse mogelijkheden maar helaas geen werkende voor mij.

Mijn bedoeling is het volgende:

L01
L02
L03
L10
L11
L100
als ik nu oplopend ga sorteren zet hij L100 voor L11 en dat is niet mijn bedoeling, ik heb al geprobeerd om via zoeken de L laten te vervallen, sorteren, en L weer toevoegen maar dan wordt L01 bv L1. Iemand een idee?

Beste lacabrli ;)

Zie bestandje.

Heb eerst de L verwijderd van de tekst en daarna de cijfers verwijderd van de tekst.
Celeigenschappen bij cijfers op aangepast zetten en dubbel 0 plaatsen 00 bij Type.
Dan sorteren van laag naar hoog.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Hallo allemaal,

ik zou graag getallen die een letter als voorloper hebben willen sorteren op nummerieke volgorde, ik zag hier op de site al diverse mogelijkheden maar helaas geen werkende voor mij.

Mijn bedoeling is het volgende:

L01
L02
L03
L10
L11
L100
als ik nu oplopend ga sorteren zet hij L100 voor L11 en dat is niet mijn bedoeling, ik heb al geprobeerd om via zoeken de L laten te vervallen, sorteren, en L weer toevoegen maar dan wordt L01 bv L1. Iemand een idee?

Mag je er geen
L001
L002
L010
L099
L100 van maken

Hallo Danny,

het werkt perfect, heel goed! Dit had ikzelf niet voor elkaar gekregen!
Bedankt.:thumb:

Hallo Jverkerk, ook jij bedankt voor je reactie!:thumb:
echter jou voorstel is/was ook goed geweest echter is de nummering zoals ik hier aangaf al een bestaand "iets"en kan ik die niet meer aanpassen zonder gevolgen,vandaar deze oproep.

Ik zet de vraag op opgelost.

Alletwee nogmaals bedankt voor de reactie!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan