• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren van meerdere kollommen en cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clubkop

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Hallo,

Ik ben bezig om een soort toernooi schema te maken. Alles werkt, tot nu toe, ik zou er alleen nog graag een extraatje in willen hebben.
Ik zal eerst even uitleggen wat ik tot nu toe heb.

Een groep van 5 personen.
elke persoon speelt tegen iedereen in de groep. Alles wordt hierin bijgehouden, doelsaldo, aantal punten, hoeveel iemand gewonnen/verloren of gelijk gespeeld heeft etc.
voor elke naam in de groep staat zijn of haar plaats nummer, dus 1 t/m 5. deze is gebaseerd op het aantal punten (meeste punten is plaats 1).
Nu komt het, kan ik het zo instellen dat de persoon op plaats 1 automatisch op de bovenste rij komt te staan zonder dat alle formules niet meer werken?

Alvast bedankt voor de reacties!

Hallo,

Bedankt voor de reactie.
Dat sorteren heb ik inderdaad gevonden, alleen verspringen mijn formules dan. Of doe ik dan iets niet goed?

Beste,

Wat bedoel je met verspringen van formules? Publiceer eventueel een voorbeeldbestand zodat jouw opmerking duidelijker wordt.

Waarom staat het hele bestand vol met nutteloze samengevoegde cellen? Normaal kan jouw vraag vrij eenvoudig opgelost worden met GROOTSE() en INDEX() en VERGELIJKEN(). Maar met dit bestand is werkelijk niets te beginnen.

Dat komt omdat het bestand normaal gesproken uit 8 groepen bestaat.
Voor het overzicht heb ik alles verwijderd en het beperkt tot 1 groep.

Beste,

Verwijder eerst de samengevoegde cellen in de tabel met de formules en probeer opnieuw te sorteren.

Dat heb ik nu gedaan.
Wanneer ik het wil sorteren op de kolommen waar de ranking in staat dan springt hij meteen weer terug.
Dat komt waarschijnlijk omdat hetzelfde tabelletje ergens anders in het werkblad ook staat, alleen dan wat uitgebreider (met die doelpunten enzo).

Beste,

Ik heb de tabel naar een ander blad gekopieerd, de formules aangepast(verwijzen naar blad Poule in de formule) en dat functioneert perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan