• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren verder dan AUTO FILTER ,,??

• Onderwerp starter Onderwerp starter grema
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb het eerste bestand "FilterAdvDateRangecopy2.xls geopend en alleen de datum van "TESTBLAD1.xls gekopieerd naar het eerste bestand en hier word de fout ontstaan?
Dus bij het invoeren van de datum?

Maar zie niet direct met wat?

Pierre

Zie het ook niet ,

misschien kan iemand inpikken en ons raad geven.

Zoek vandaag en morgen -avond even verder .

Alvast dank

grema

Die automatische kalender voor invoer in kolom A als ik het scherm op 200 % zet krijg ik de kalender 2 maal te zien en niet lees baar?

Om dit te verhelpen moet je alles achter het blad verwijderen en plaats dit :

Code:
Private Sub Calendar1_Click()
    ActiveCell.Value = CDbl(Calendar1.Value)
    ActiveCell.NumberFormat = "dd/mm/yyyy"
    ActiveCell.Select
End Sub

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
    If Not Application.Intersect(Range("A1:A10000"), Target) Is Nothing Then
        Calendar1.Left = Target.Left + Target.Width - Calendar1.Width
        Calendar1.Top = Target.Top + Target.Height
        Calendar1.Visible = True
        ' select Today's date in the Calendar
        Calendar1.Value = Date
    Else: Calendar1.Visible = False
    End If
End Sub

' ISO norm
Private Sub Calendar1_DblClick()
'This will insert the Weeknumber / Weekday in the cell
    ActiveCell.Value = "W/D  " & IsoWeekNum(Calendar1.Value) & " - " & _
                       Application.WorksheetFunction.Weekday(Calendar1.Value, 2)
    ActiveCell.Select
End Sub

En dit in een Module plaatsen :

'ISO
Code:
Public Function IsoWeekNum(d1 As Date) As Integer
' Daniel Maher
    Dim d2 As Long
    d2 = DateSerial(Year(d1 - Weekday(d1 - 1) + 4), 1, 3)
    IsoWeekNum = Int((d1 - d2 + Weekday(d2) + 5) / 7)
End Function

Vanaf nu werk je met de ISO norm (Europese weeknummer en niet de Amerikaanse).

Pierre

Laatst bewerkt:
Denk het gevonden te hebben ?

Verander in cel A4 Datum is in Date???

Pierre

PS : dit is nachttarief aan het worden :D

Laatst bewerkt:
Pierre,

je laatste opmerking lijkt juist te zijn in test bestand . Ga dit nu even verwerken in mijn bestand.

Je opmerking ontrent de data . Daar ben ik nog niet mee weg.
Zowel je code als module ... Dit is nog even te veel " CHINEES " voor mij.

In mijn groot bestand staan nu al zo'n 30 dagen van 2 personen ingevuld dus ongeveer
154 lijnen tot nu toe. Betekend dit dan dat ik al de datums opnieuw moet ingeven of dat ik alleen de code en module moet aanpassen.

Graag daarbij nog even je hulp.

Ik apprecieer het echter dat je ( en ook anderen )me steeds blijft helpen. :thumb: Prachtig.

grema

pierre,

behandelde eerst het eerste probleem = plaatse alles in m'n bestand .
Even pruts werk .

Alles getest lijkt te lukken . Oef -- eindelijk !! na veel over en weer en dankzij jou.

Prachtig resultaat trouwens . :thumb:

Nu puzzel ik even verder met de data ( bij mij als leek gaat alles veel trager :D )

Trouwens heb nog een vraagje : Indien ik nu twee verschillende PC uitrust met dit bestand en dit dan wekelijks wil samenvoegen ( vb Blad DAVID en Blad Pascal)
Waarbij de bestanden identiek zijn maar de persoon DAVID alleen op zijn Blad mag invullen en de persoon PASCAL alleen op zijn blad.

Moet ik dan gewoon liggen kopieren en plakken van blad of kan ik via een eenvoudig VBA OPDRACHTKNOP een dezer bladen kopieren zonder verlies van formules.
Eigenlijk komt het er op neer dat de data wil kopieren van 1 Blad en in 1 basis bestand plaatsen .

Grema

Grema,

dit kun je beter terug in een nieuwe topic vragen, daar ik het antwoord niet direct weet.

Pierre

pierre

hoppelijk de laatste voor vandaag,

Heb zoals je aangaf de code aangepast voor de datum en tevens de module aangemaakt

Nu blijft echter alles zoals tervoor dwz kalender even slecht zichtbaar.:confused:

Wat vergeet ik aan te passen ?

grema

Begin eens een nieuwe vraag, de topic is al 31 posts lang. Dan ga je veel meer mensen bereiken dan enkel Pierre.

Leg het probleem opnieuw op een rustige en duidelijke manier uit en dan zal de / een oplossing wel niet te lang uitblijven.

Wigi

Grema,

Wat je nog kunt doen is:

Via Invoegen --> Object -->kies hier Kalenderbesturingselement aan en klik op OK
Zet het scherm anders eens op 200%.

Er komt een werkbalk tevoorschijn van "Ontwerpmodus afsluiten" klik hier op en klik dan op de kalender deze word geselecteerd delete alle kalenders klik terug op "Ontwerpmodus afsluiten".

Ga naar de cel om een kalender te laten zien, krijg je niets te zien voer dit dan terug uit
Zet het scherm op 100%.
Via Invoegen --> Object -->kies hier Kalenderbesturingselement aan en klik op OK.

Pierre

Laatst bewerkt:
pierre ,

" merci " zeggen ze bij ons .

Prachtige uitleg ; Perfekt resultaat.:thumb::thumb::thumb:

Met dank .

Bovenstaand gedeelte lukt.

Zal zoals WIGI aangaf nieuwe topic aanmaken voor invoegen - samenvoegen van de 2 bestanden .

Sluit deze topic.

groetjes

grema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan