CorVerm
Redacteur
- Lid geworden
- 11 mrt 2005
Beste mensen,
Onderstaande code ben ik van de week tegen gekomen op het forum (het gedeelte met de blauwe letters), volgens mij van de hand van LucB.
Zoals je kunt zien heb ik de code verder uitgebreid omdat er in mijn situatie meerdere ranges moeten worden gesorteerd. Op zich werkt dat goed maar ik vraag mij af of de code zodanig aangepast kan worden dat de verschillende ranges, zeg maar, in 1 code kunnen worden gesorteerd. Elke range is wel gerangschikt van 1 t/m 4.
Onderstaande code ben ik van de week tegen gekomen op het forum (het gedeelte met de blauwe letters), volgens mij van de hand van LucB.
Zoals je kunt zien heb ik de code verder uitgebreid omdat er in mijn situatie meerdere ranges moeten worden gesorteerd. Op zich werkt dat goed maar ik vraag mij af of de code zodanig aangepast kan worden dat de verschillende ranges, zeg maar, in 1 code kunnen worden gesorteerd. Elke range is wel gerangschikt van 1 t/m 4.
Code:
[COLOR="Navy"]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
Application.EnableEvents = False
If Not Intersect(Target, Range("H4:I40")) Is Nothing Then
Range("Q5:AA8").Sort Key1:=Range("AA5"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
End If
Application.EnableEvents = True[/COLOR]
If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
Application.EnableEvents = False
If Not Intersect(Target, Range("H4:I40")) Is Nothing Then
Range("Q10:AA13").Sort Key1:=Range("AA10"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub