• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren via code

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,
Onderstaande code ben ik van de week tegen gekomen op het forum (het gedeelte met de blauwe letters), volgens mij van de hand van LucB.
Zoals je kunt zien heb ik de code verder uitgebreid omdat er in mijn situatie meerdere ranges moeten worden gesorteerd. Op zich werkt dat goed maar ik vraag mij af of de code zodanig aangepast kan worden dat de verschillende ranges, zeg maar, in 1 code kunnen worden gesorteerd. Elke range is wel gerangschikt van 1 t/m 4.
Code:
[COLOR="Navy"]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
    Application.EnableEvents = False
    If Not Intersect(Target, Range("H4:I40")) Is Nothing Then
        Range("Q5:AA8").Sort Key1:=Range("AA5"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
                             OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
    End If
    Application.EnableEvents = True[/COLOR]
        Range("Q10:AA13").Sort Key1:=Range("AA10"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
                             OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
    End If
    Application.EnableEvents = True
End Sub

In elk geval al korter:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
          Range("Q5:AA8").Sort Key1:=Range("AA5"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
          Range("Q10:AA13").Sort Key1:=Range("AA10"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
   End If
        Application.EnableEvents = True
   End Sub

Cobbe

Cobbe,
Zeer bedankt, zo was het inderdaad bedoelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan