• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren ZONDER de lege regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Wat gaat er nou fout in onderstaand bestand als ik kolom H wil sorteren van groot naar klein.

Als ik nu in cel H5 ga staan en kies in de werkbalk sorteren van groot naar klein dan krijg ik eerst allemaal lege cellen en onderaan pas het gesorteerde bestand.

Bijlagen

Als ik hetzelfde probeer, dan krijg ik niet eerst lege regels.
Maar wat ik wél zie: als ik in H5 met Ctrl+pijltje-naar-beneden naar de laatst ingevulde regel ga, dan kom ik uit op regel 63, terwijl visueel regel 23 de laatst ingevulde regel is.
Hetzelfde geldt voor kolom I en K. Dus kennelijk is er "iets" in die regels, ik kan alleen niet ontdekken wat.
Hoe dan ook: probeer eens regel 24 t/m 63 in zijn geheel te verwijderen (dus de 24 aanklikken, naar beneden gaan, Shift+Klik 63, rechtsklik - verwijderen) en dan opnieuw te sorteren.

Beste,

Bij mij functioneert dat perfect. Misschien eens proberen met de kolom te selecteren van H5 tot H23, sorteren van A naar Z en de selectie uitbreiden.

ja dat had ik ook steeds. Want ook als je wilt selecteren van alle gevulde cellen met Ctrl+A dan word ook veeel meer geselecteerd dan alleen de gevulde cellen.
Ik kan ook maar niet ontdekken hoe dat kan.

Beste,

Bij mij functioneert dat perfect. Misschien eens proberen met de kolom te selecteren van H5 tot H23, sorteren van A naar Z en de selectie uitbreiden.

Dat word lastig omdat ik het uiteindelijk met een macro wil gaan doen maar ik zit steeds maar met die lege regels die ik niet weg krijg.

Beste,

Ik heb deze macro opgenomen :
Code:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'

'
    ActiveWorkbook.Worksheets("Sheet1").Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("Sheet1").Sort.SortFields.Add Key:=Range("H5"), _
        SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
    With ActiveWorkbook.Worksheets("Sheet1").Sort
        .SetRange Range("A5:L63")
        .Header = xlNo
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
    End With
End Sub
En hij selecteert inderdaad tot L63. Ik zou vanaf lijn 24 tot 63 alles wissen.
Edit : heb ik gedaan en nu springt de cursor via ctrl en pijltje naar beneden naar H23

Met een iets andere code. Deze kijkt naar de laatst gevulde cel in kolom A

Code:
Sub VenA()
  Range("A4:L" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Sort [h4], xlDescending, , , , , , xlYes
End Sub

Dat word lastig omdat ik het uiteindelijk met een macro wil gaan doen maar ik zit steeds maar met die lege regels die ik niet weg krijg.

Vrouw: heb je nu al geprobeerd om regel 24 t/m 63 te verwijderen?

Met een iets andere code. Deze kijkt naar de laatst gevulde cel in kolom A

Code:
Sub VenA()
  Range("A4:L" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Sort [h4], xlDescending, , , , , , xlYes
End Sub

TOP! Dit werkt heel mooi.
Is die code ook aan te passen dat ie A4:L t/m de laats gevulde regel in A selecteerd?

Tuurlijk

Code:
Sub VenA()
With Range("A4:L" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
    .Sort [h4], xlDescending, , , , , , xlYes
    .Select
End With
End Sub

Hoi,
Deze verwijderd de rijen als H leeg is
Code:
Sub dotchie()
Dim lRow As Long
Dim iCntr As Long

lRow = Sheets("Naam van uw blad").Range("H60000").End(xlUp).Row

For iCntr = lRow To 1 Step -1
    If Cells(iCntr, 8) = "" Then
        Rows(iCntr).Delete
    End If
Next
End Sub
Groet

helemaal top, allemaal bedankt voor de hulp.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan