• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

margi

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2004
Ik werk sinds kort met Excel. Hoe kan ik van ons bedrijf een top 100 samenstellen van beste klanten. Als ik de kolom van de bedragen selecteer, ik ga naar data en sorteren op aflopend geeft hij de volgende melding: voor deze bewerking moeten alle samengevoegde cellen dezelfde afmetingen hebben.
Wie kan mij helpen? Let wel: ik ben hiermee een beginner, dus graag stapje voor stapje.

Zoals de foutmelding zegt, je hebt samengevoegde cellen in je bereik. Die moeten eruit als je wilt sorteren (en kan je over het algemeen best zo min mogelijk gebruiken, tenzij het niet anders kan).

Ga op zo'n samengevoegde cel staan, en druk op het icoon naast het icoon van Rechts uitlijnen.

Wigi

Margi,
Je kunt het volgende proberen.
De hele kolom selecteren:
Opmaak > celeigenschappen > Uitlijning, vinkje weg bij "Cellen samenvoegen"

Het probleem is, dat ik niet zelf de cellen heb gemaakt in Excel. Ons bedrijf maakt gebruik van Exactonline, een boekhoudprogramma, waarin je ook kunt exporteren naar Excel. Wat ik gedaan heb, is de klanten van januari ge-exporteerd naar Excel en met die gegevens moet ik het dus doen. Onder opmaak, uitlijning staat cellen samenvoegen niet aangevinkt.
Ik heb gedaan wat de eerste reactie zei: ik ben op elke cel gaan staan, en heb dan geklikt op het vakje rechts naast rechts uitlijnen. De cel verschoof dan wat naar links, maar toen ik daarna alle cellen uit kolom C selecteerde, en sorteerde op aflopend kreeg ik weer dezelfde medling.

Dan zijn er nog steeds samengevoegde cellen aanwezig.

Enige kans om een gezipt bestandje bij te voegen? Uiteraard met fictieve gegevens.

Sorry, dan zul je me duidelijk en stap voor stap uit moeten leggen hoe ik dat moet doen.

Is het bestand gezipt met bv. Winzip of Winrar?

Vervolgens als je een bericht typt, scroll je naar beneden, en zie je daar een knop met Beheer bijlagen. Klik erop en duid je bestand aan. Vervolgens Upload, scherm sluiten, en Antwoord verwerken.

Lukt het nu?

ga nogmaals de cellen langs en kijk naar het icoontje, pijl A pijl, samenvoegen en centreren. Als die oranje is, dan zijn er cellen samen gevoegd. Dat samenvoegen kun je ongedaan maken door nogmaals op het icoontje te klikken.

Had/heeft Exact trouwens ook niet zo'n functie, dat je top 100 er uit kunt halen?

Had/heeft Exact trouwens ook niet zo'n functie, dat je top 100 er uit kunt halen?

Hmmm... Excel, zo heet het beestje :)

Dit kan idd bij een Autofilter, maar dan mogen volgens samengevoegde cellen ook niet voorkomen.

Ik probeer dit later nog wel uit, ben op mijn werk en moet echt verder. Bedankt alvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan