• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docecomo

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2017
Berichten
23
Graag wil ik jullie een vraag voorleggen (ik heb de vraag al eerder gepost maar nog geen reactie mogen ontvangen),
Ik heb een boekhoudprogramma binnen Excel geschreven voor een vereniging, waarbij de debiteurenadministratie een belangrijk onderdeel is.
Graag zou ik willen weten of er een formule is om automatisch te sorteren op alfabetisch volgorde. Met de formule die ik nu gebruik sorteer ik alleen op naam, probleem is dan dat alleen kolom A op alfabetische volgorde komt en de achternaam bij een verkeerde persoon blijft staan; kan je dan op één ingang sorteren (bijv. achternaam) of ook op plaatsnaam? Ik ben benieuwd of dit ook buiten VBA om kan?
 

Bijlagen

  • Alfabetiseren.xls
    23 KB · Weergaven: 28
Al eens een filter geprobeerd?
 

Bijlagen

  • Alfabetiseren + Filter.xls
    24,5 KB · Weergaven: 26
AlexCel,
Bedankt voor je reactie - ja, ik heb een filter ingebouwd met de volgende formule:
=ALS(RIJEN(A$3:A3)>AANTAL.ALS('Algemene administratie'!$P$5:$P$428;1);"";INDEX('Algemene administratie'!$A$5:$A$428;KLEINSTE(ALS('Algemene administratie'!$P$5:$P$428=1;RIJ('Algemene administratie'!$P$5:$P$428)-RIJ('Algemene administratie'!$P$5)+1);RIJEN('Algemene administratie'!$P$5:p5)))) --> als matrixformule (zit niet in het bestand).
Graag zou ik in het werkblad waarmee ik nu werk (waar deze formule in zit) willen sorteren op alfabetische volgorde (er is ook een ingebouwde optie vanuit Gegevens - Sorteren), de vraag die ik heb op dit vanuit een formule kan - eerst op naam, dan op woonplaats?
 
Wil je s.v.p. een voorbeeldje plaatsen met deze formule erin?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan