• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sortering in werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

gary3890

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2008
Ik heb een werkblad met een aantal tabellen erin. Is het mogelijk dat ik kan sorteren op naam, de tabellen dienen verder intact te blijven. het zou alleen mooi zijn als ik mezelf niet krom moet zoeken naar een naam. Dit is mij tot heden nog niet gelukt, het mag eventueel ook met een macroknop.

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Gary,

kun je hier mee leven?

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reactie. Dat is inderdaad al weer een stap verder! Maar het is nu nog niet mogelijk om alle tabellen in alfabetische volgorde te zien toch? Dat is het geen wat ik het liefst zie.

Maar het is nu nog niet mogelijk om alle tabellen in alfabetische volgorde te zien toch?

welke tabellen dan niet?

@gast0660: mooi!

Als ik op sorteren van A --> Z druk, dan gaan alle cellen door elkaar. Ik weet niet of ik iets verkeerd doe.

Het gaat erom dat ik het overzichtelijk krijg, andere oplossingen kunnen ook helpen

Waarom maak je niet gewoon 1 tabel? Het sorteren van opgemaakte toestanden kan wel maar ik zie het nut er niet van in. test maar even

Code:
Sub VenA()
With Sheets("soc scores crew")
  lr = .Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row
  .Cells(3, 53) = "=IF(INDEX($B$1:$B$" & lr & " ,(INT((ROW()+3)/6)-1)*6+3)=0,""ZZZZ"" & ROW(),INDEX($B$1:$B$" & lr & " ,(INT((ROW()+3)/6)-1)*6+3) & ROW())"
  .Cells(3, 53).AutoFill Cells(3, 53).Resize(lr - 2)
  .Columns(53) = .Columns(53).Value
  .Cells(3, 2).Resize(lr - 2, 53).Sort .Cells(3, 53)
End With
End Sub

Ik heb er een tabel van gemaakt met rechts 2 hulpkolommen waar je op kunt sorteren.
Met een klik op de button.................

Bijlagen

@Piet Bom,

Waar zijn alle vervelende lege rijen uit het voorbeeld van de TS gebleven?

Die heb ik verwijderd.
Met een tabel kun je eenvoudig de laatste sectie kopieeren en plakken aan het eind van de tabel.
De formules worden dan automatisch aangevuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan