sos brand in pc ( vermijden )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
SOS: brand in PC ? Temps goed ?

Geachte Lezer, een vraag : hoe weet ik zeker dat er geen sprake is van een overclock ? Dat is hier absoluut ongewenst, als ik meer snelheid wil gebruik ik daar een andere CPU voor ..... Opvoeren geeft vaak effecten die een gewone PC user helemaal niet kan zien zoals paracitair ocilleren, ongewenste harmonischen ( onderdrukking etc.) etc. etc. Je pc staat meer als local radio station te werken op een gegeven moment ..... ipv nog wat zinvols te doen of hoogstens af en toe eens ..... ( grapje )

Hier wat info : betreft een Athlon 64 3200+ processortje ( leuk ding )
BIOS pc health status geeft cpuTcontrol 25 graad C.
syst. temp. 32 graad C.
cpu Vcore 1.36 V.
VDIMM 1.85 V.

Vreemd genoeg is cpuTcontrol steeds 25 graad C.

Met Everest Home nog dit : afwijkende waarden voor de temps. En : cpu clock 2008,96 MHz .... zou dit wel goed zijn ?! Als Everest dit goed ziet ja dan wel uiteraard .....

HOE WEET IK ZEKER DAT er NIET een CPU stress prgr ergens meeloopt ? Domme vraag maar toch .....

Hoe dan ook, bedankt voor antwoord !

leon25.

Hoi !

Ga naar je BIOS en kies daar voor: "default settings ".

Greetz,

Harry.

bios default

Tnx fr antwoord. Maar nog dit : kan ik zonder meer in BIOS kiezen voor defaults ? Ik bedoel : worden dan niet mogelijk bepaalde andere instellingen ook gewijzigd hierdoor ?

Maar ik begrijp dat dan geen mogelijke stress of overclock meer mogelijk is .....

leon25

Hoi !

Alles wordt op standaard-waarde teruggezet.

Werken bepaalde dingen, bijv. on-board lan o.i.d. niet naar wens, dien je die later aan te passen in hetzelfde BIOS.

Greetz,

Harry.

BIOS CPU settings

Harry, ik heb in het BIOS een mogelijheid gevonden om apart eea in te stellen betreffende de CPU. Alles staat nu goed met name ook dat het BIOS deze instellingen zal blijven behouden, ook windows ( en dus eventueel ongewenste :evil: indringers in het PC systeem via internet, dat fenomeen heb ik hier gehad, ja ook met keylogger ) komen er niet meer in ..... :) althans dat mag men hopen :o ! In ieder geval technisch gezien niet meer in het BIOS.

Het BIOS gaf mogelijkheid om apart in te stellen de f ( GHz ) maar ook bv de Vcore U ( V ) perfect dus nu :thumb:

Met dank voor de raad,

leon25 :cool:

Wat ik nu nog mis hier is wat antwoorden van mensen die voor het actuele processortje waarden zouden kunnen opgeven met name bij bepaalde situaties steeds T, f en U Vcore ..... wat dus in fabrieksgegevens meest niet te vinden is ..... :o :o

tnx links

Tnx links daar kunnen we iets mee doen :)

gr. leon25 :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan