Soulseek

Status
Niet open voor verdere reacties.

weststrate

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
Hallo,

Wat zijn de juiste cijfers voor de D/L + kbps getal

Wat zijn de juiste cijfers voor de U/L + kbps getal

Of moet zo weinig mogelijk mensen laten downl.?

Alvast bedankt

Marijke

Hou je upload op maximaal 80% van de upload-bandbreedte van je ADSL-abonnement.
Meer details op de site van Soulseek.

Mijn max. dl/kbps staat op 5 users en waarde 0 (!),
dit omdat op deze wijze je pc zich steeds aanpast aan de snelste upload van hen bij wie je muziek downloadt.
Mijn max. ul/kbps staat op 150 met 3 users allowed ( ik heb een redelijk snel bakje).
Alleen als ik merk dat users die bij mij uploaden met hoge snelheid en bij wie ik alleen maar kan downloaden met erg lage snelheid schroef ik mijn UL terug naar zeg 25.
Dat schrikt ze af of ze zetten hun eigen waarden hoger.....

Alleen als ik merk dat users die bij mij uploaden met hoge snelheid en bij wie ik alleen maar kan downloaden met erg lage snelheid schroef ik mijn UL terug naar zeg 25.
Dat schrikt ze af of ze zetten hun eigen waarden hoger.....
Dit snap ik niet. Users die bij jou uploaden? Dan downloadt jij toch datgene wat zij uploaden?
Heb je de link die ik gaf eigenlijk wel bekeken?
Op de Soulseek-site staat een uitgebreide Handleiding. Beter dan dat kan ik het je niet vertellen. ;)

Ik zit al een jaartje of 4 bij slsk....
Als users bij mij komen downloaden staan ze in het onderste transferscherm.Daar kunnen 3 users (+ 3 uit mijn userlist) downloaden tegen 150 ul/kbps.
Ikzelf kan mijn wensen aanvragen/opzoeken en die haal ik dan binnen via het bovenste transferscherm tegen...idd een dl/kbps van 0 - dit is de enige goeie uitleg, vannacht was ik wellicht wat vaag.Sorry daarvoor, :confused:

Mijn nick daar is hendricus ( :) )

Als jullie het niet erg vinden borduur ik even door op deze vraag. Hij staat er eigenlijk los van, maar om nu meteen weer een nieuw topic te openen... neuh.

Ik heb onlangs 156c met de fix voor IE7 weer geïnstalleerd, zodat ik nu mijn poorten kan afstellen. Als ik "Test firewall and router settings" doe zegt slsk:

Your router and/or Soulseek client needs to be configured correctly.

You may want to visit the Port Forward Help web site to get directions and support on configuring your broadband router correctly.

Als ik dan naar portforward.com ga en zoek naar mijn Philips 5151 wifi router staat die daar niet bij. Ik kreeg advies dat ik dan naar http://192.168.2.1/loginpserr.stm moet gaan, maar daar krijg ik van Philips de melding dat er een password moet zijn. Ik heb hem zelf niet geinstalleerd dus van een wachtwoord heb ik nooit gehoord. Is er misschien een standaard wachtwoord? Wie kan mij verder helpen?

Wat een geweldige mentaliteit voor een Soulseekgebruiker.
Users met een niet al te snelle verbinding zijn bij jou dus niet welkom, fijne instelling voor het delen van je muziek (waarvan jij de eigenaar niet bent) met Soulseek. Je download zelf dan zeker ook niets bij users die niets bij jou halen.En je download zelf met max. snelheid, maar beperkt je upload wel op 150.
De enige goede uitleg is overigens dat de instelling 0 kB/s bij de max down en max up ongelimiteerd betekend.(binnen de grenzen van je maximale verbindingssnelheden uiteraard)

Het heeft ook niets te maken met "omdat op deze wijze je pc zich steeds aanpast" .
De instellingen zijn heel eenvoudig voor het instellen van de bandbreedte die jij wil reserveren voor Soulseek (ook binnen de grenzen van je verbindingssnelheiden uiteraard)

fijn dat je je soulseek naam er even bij hebt gezet: banned.

Ik neem aan dat die laatste reply niet op mij van toepassing is?

Dat kan ook eigenlijk niet, want ik share altijd voor iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan