Sound blaster audio pci 128 drivers

• Onderwerp starter Onderwerp starter hook
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hook

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2010
Hallo,

Had windows xp, nu overgeschakeld op windows 7. Alles werkt prima, maar alleen de geluidskaart werkt nu niet meer. Geprobeerd via drivermax.com een nieuwe driver te downloaden. Dit leidde tot een half scherm en ik werd uit windows gekieperd. Inmiddels drivers verwijderd en de pc werkt weer goed, behalve de geluidskaart.

Ben dus op zoek naar een geluidskaart voor de "sound blaster audio pci 128". Creative labs heeft drivers bijgewerkt tot windows xp, daarna niet meer. Weet iemand raad?

Hook

download dit
Daarmee test je of je computer compitabel is voor windows 7.
Als daaruit blijkt dat je geluidskaart niet compitabel is met windows 7 heb je t probleem.
Anders moet je t even melden

De kans is wel erg klein dat je deze werkend krijgt.
Volgens mij ben je beter af als je een paar tientjes uitgeeft aan een recent kaartje welke wel compatible is met minstens xp/vista.
ALs de kaart xp/vista compatible is, is de kans zeer groot dat de leverancier ook de drivers voor windows 7 kan leveren

upgrade advisor

Volgens de upgrade advisor is mijn realtek AC'97 audio for VIA (R) audio controller als divice geschikt voor windows 7. Ik had een installatie cd rom waarop sound blaster stond, maar de realtek zal dus wel mijn geluidskaart zijn.

Hoe zou ik hiervoor een driver kunnen bemachtigen? Ik heb eerder via drivermax geprobeerd maar toen ging mijn scherm op blauw (tekort om te kunnen lezen wat er aan de hand was).

Hook

Opgelost!! en bedankt

Het is gelukt. Driver is geïnstalleerd.
Het enige rare is dat ik eerst de plug van de luidsprekers op de groene uitgang van mijn geluidskaart moest steken en dat dit nu via de roze-rode uitgang gaat. Nou ja, het werkt dus niet zeuren.

Hartelijk dank voor alle support, heeft me goed op weg geholpen!

Hook

In dit geval zal je je instellingen van je kaart moeten nakijken.

@tbenschop,

Je kan beter even een nieuwe vraag starten wan om op bericht uit 2010 dit te vragen is niet echt zinnig en deze gaat op slot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan