Slaz
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 mrt 2008
Hallo allmaal. Ik ben op dit moment een wat oudere desktop computer, namelijk een Dell Dimension 4100, opnieuw aan het installeren. Het moederbord bevat een PentiumIII CPU en zelf heb ik er een ATI Sapphire graphics card ingedaan en een 2de brander geplaatst. Het besturingssysteem is Windows98 en ik heb er nu een volledig nieuwe installatie opgeplaatst. Nou, alles scheen te werken, alle PCI poorten, IDE zut, video kaart driver, en al het andere driver spul liet zich makkelijk installeren van een algemene driver CD (ben de originele Dell CD van het systeem kwijt), maar het enige probleem is nog het geluid. Ik heb namelijk de juiste Sound Blaster Live driver voor Windows98 gedownload en Windows geeft ook netjes aan dat ie werkt. Ook de mixer doet het en geeft aan wanneer er geluid wordt afgespeeld. Maar toch hoor ik niets, wat ik ook doe. Het enige wat er af en toe uit komt is een heel klein 'plopje' bij het opstarten, en DOS programma's schijnen CD muziek te kunnen afspelen, nou media player dat niet kan.
Ook niet te vergeten dat het Dell Dimension 4100 moederbord een onboard sound driver heeft die iets van ADI SoundMAX heet, ook daar had ik een driver voor geinstalleerd maar die geeft aan dat er geen ADI codec te vinden is, K-Lite codec pack doet daar ook niets aan. Maar dat maakt niet zo veel uit want die Sound Blaster kaart is beter..
Weet iemand hier wat het probleem kan zijn? Ik hoop dat er nog mensen zijn die nog steeds iets van Windows98 afweten. Oja en als je screenshots van apparaatbeheer enzo wilt moet je het maar zeggen. Thanks in advance!
Ook niet te vergeten dat het Dell Dimension 4100 moederbord een onboard sound driver heeft die iets van ADI SoundMAX heet, ook daar had ik een driver voor geinstalleerd maar die geeft aan dat er geen ADI codec te vinden is, K-Lite codec pack doet daar ook niets aan. Maar dat maakt niet zo veel uit want die Sound Blaster kaart is beter..
Weet iemand hier wat het probleem kan zijn? Ik hoop dat er nog mensen zijn die nog steeds iets van Windows98 afweten. Oja en als je screenshots van apparaatbeheer enzo wilt moet je het maar zeggen. Thanks in advance!