Sound Blaster Pro

• Onderwerp starter Onderwerp starter heza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

heza

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Bij het opnieuw instaleren van Windows 98SE is er wat fout gegaan.
Er is geen geluid.
Als ik de volomeknop op maximaal zet hoor ik een heel klein beetje geluid. Mijn moederbord is: Microstar MS6330,Videokaart Nvida Riva TNT2/TNT2 Pro,Geluidskaart MPU 401-compatible,Soundblaster Pro 8Bit,ViaAC97 Audio Controller.(gevonden via EVEREST)
Wie kan mij helpen????

Heb je in apparaatbeheer een uitroepteken of vraagteken staan bij je geluid? (start, configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer meen ik uit mijn hoofd)

Stekkertje van de boxen achterin de pc al in ander gaatje geprobeerd?

Hoi Tanja,
Bedankt voor het meedenken.
Ja, er staat een vraagtekentje bij: PCI multimedia Audio Device, en Ja, ik heb de stekkertjes al geprobeerd.???????????

Denk dat je dan nog niet de juiste drivers hebt geinstalleerd.

Meestal bij onboard geluidskaarten heb je de cdrom van je moederboard nodig. Daar staan de drivers op voor je geluidskaart.

soundkaart

Dat is denk ik het probleem. De CD-rom heb ik niet.
Op Driver-guide kan ik hem niet vinden.

Nee, deze werken ook niet.
Ok krijg ik nu het bericht:Bad direct Sound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code 88780078.
Dit bericht kreeg ik hiervoor niet.
Groetjes.

Dan kun je in apparaatbeheer die foute drivers weer verwijderen (drivers geluidskaart verwijderen) en opnieuw opstarten. Dan zul je weer terug zijn in de "oude" situatie.

Ik kan helaas verder ook geen juiste drivers vinden. Misschien iemand anders die dit topic ook leest.

Succes.:)

Probeer het volgende, installeer toch de drivers die Tanja je gaf, dit moeten de goede zijn voor jouw moederbord. Herinstalleer daarna DirectX en kijk wat er dan gebeurd.

Soundblaster pro

Hoi Tanja en Ron.
Dank voor het meedenken.
De oude "drivers"verwijderd, opnieuw geinstaleerd maar nix. Opnieuw vraagteken bij nieuw apparaat.
Ron, hoe verwijder/instaleer ik directX?
Groeten Henk

:mad: DirectX opnieuw geinstaleerd,maar weer de foutmelding: Bad direct sound etc.
Het kan toch niet aan de 8bit kaart liggen? (verouderd)?

Groet henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan