Sound Device not found < Alle drivers al geprobeerd..

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco1122

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Beste,

Mijn neefje heeft sinds gister een laptop voor zijn verjaardag gekregen, hij is 11 geworden.

Nou is het geval dat de laptop zelf geleverd word met vista pro, maar er dus een windows xp opstaat ( opa en oma hebben weer wat van marktplaats gehaald hoor :confused: ). In ieder geval zou dat geen probleem zijn voor bij hem thuis want hij gaat er toch het internet niet mee op kunnen want ze hebben geen internet. Hij speelt graag counter strike tegen bots.

Nou is het zo dat er dus geen geluid op de laptop zit, en ik dacht dat wel even simpel voor hem te kunnen doen op een rustig ochtendje.. tot ik nu al 8 uur in de weer ben met dit rotding inclusief gisteravond mee gerekend :d:o

Ik heb al meerdere topics via google gevonden, en alle oplossingen die daar gegeven werden uitgeprobeerd maar het mocht niet baten. Er zijn 2 fixes op microsoft te vinden over de high definition audio bus uaa ?? Die heb ik beidde geinstalleerd en daarna de realtek audio driver maar ook dat werkt niet.

Toen dacht ik, ik heb nog een bootable win xp sp3 liggen misschien als ik die er op zet dat het dan gaat werken maar ook niet..

Ik heb er verder ook weinig verstand van wat jullie wel uit me verhaal op kunnen nemen denk ik.. ik dacht in principe gewoon even de toshiba site te bezoeken en een driver te installeren, of via de realtek site maar al die drivers helpen niet.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en heeft misschien iemand een idee?

untitled.JPG

Het gaat om de Toshiba Satellite Pro L40-10R

Alvast hartelijk dank voor de meedenkers!

Laatst bewerkt:
Download bij Toshiba de Chipset drivers voor die laptop. Als die niet in orde zijn werkt geen enkele driver.

Je lijkt geluk te hebben: De Vista driver die bij Toshiba is te downloaden lijkt ook geschikt voor XP.

Dat is deze driver
Als je die hebt overgebracht naar de laptop en daar uitgepakt kun je proberen of setup.exe werkt in de submap sound-20071121131547\Sound Driver
Werkt die setup.exe niet, dan kun je via Apparaatbeheer proberen de driver te installeren/updaten via het bladeren naar submap sound-20071121131547\Sound Driver\WDM
Misschien moet je dat dan doen voor beide apparaten waar nu dat uitroepteken bij staat, maar mogelijk is het updaten van de onderste genoeg om beide apparaten in 1 keer werkend te krijgen.

Werkt ook dat niet, dan kun je kijken of hier (klik op "I accept the above" en dan op Next klikken) ook XP drivers te staan voor jouw apparaat.

Overigens zeg je dat je al drivers had geprobeerd, maar zonder vermelding van welke hebben we daar niet zoveel aan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan