Sound driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Berichten
371
Beste Helpmijers,
Heb een pctje erbij met Win98Se. Deze heeft een sound kaart onboard. En dat is het probleem. Windows detecteerd nieuwe hardware [PCI Multimedia audio]maar ik heb hier geen driver voor. Kan er niet achter komen wat voor soundcard dit is. In de Bios staat Onboard Audio Enable. Als ik deze op disable zet kan ik er dan een andere soundcard bij in zetten?
Wie weet hier een oplossing voor?
Mammoth
 
Met Aida32 kun je precies zien welke soundcard er op het moederbord is geplaatst. Het programma is niet meer up to date maar werkt nog perfect.
 
Geplaatst door Mammoth
In de Bios staat Onboard Audio Enable. Als ik deze op disable zet kan ik er dan een andere soundcard bij in zetten?
Asl het zo doet kan je inderdaad een geluidskaart plaatsen.
Maar je kan ook ff opzoek naar de drivers voor je moederbord.
Daar moet de geluids driver ook bij zitten, omdat deze onboard is.
Dan volgt natuurlijk de vraag welk moederbord heb je?
 
PCI multimedia audio lijkt me geen onboard kaart maar een losse PCI kaart toch? Of worden onboard kaarten ook zo genoemd.(nooit van gehoord)

Dan heb je inderdaad aida32 nodig om te kijken welke dat is, en dan zou ik die onboard kaart uitschakelen. Anders krijg je conflicten met je losse PCI kaart.
 
Gaat erom dat de geluidskaart aangesloten is op de PCI bus. Tegenwoordig zijn ze dat allemaal.
 
Soundcard

Beste Tiborv, bedankt voor je snelle reactie. Heb aida gedownload. Heb daar op multimedia geklikt en geeft het volgende weer: Intel 82801BA(M) ich2xm-ac"97 Audio controller.
Kan ik nu op het internet zoeken naar 82801BA?
Ben niet zo'n held in drivers
Groetjes Joop
 
Geplaatst door Tiborv
Kennelijk held genoeg want dat is 'm wel.. www.intel.com

Jammer Tibor ;)
Dit zegt Intel:
Motherboard integrated audio Due to the variety of different AC’97 codecs that are available, Intel does not offer AC’97 reference audio drivers for public download. Please refer to the system or motherboard manufacturer for any driver downloads or updates. If you have an Intel motherboard, please refer to the motherboard support site to determine which audio component is used on your motherboard.

Moeten we toch nog de moederbord fabrikant weten en het type van het bord, maar ook dat verteld Aïda32 wel.
 
Ik heb van de week hetzelfde gehad met een Gateway computer. Toen heb ik ook de drivers ergens vandaan getoverd.... maar waar????

Kijk in Aida eens welk moederbord je hebt.
 
Sounddriver

Via Aida32 de volgende gegevens van het Moederbord: ID 12/05/200-i845-W83627-7A69VTL9C-00
Moederbordnaam: Transcend TS-ABD4
Kan ik het hier mee doen?
Groetjes Joop
 
Mja, maar de uitleg is wel in het Nederlands. Maar goed, directe link staat hierboven.. Wat zijn we toch goed met zijn allen :p
 
Tiborv en andere Helpmijers, bedankt voor jullie hulp.
Heb de driver binnen. Nu maar hopen dat de installatie zal lukken!
Ik geef deze vraag nu de staus opgelost.
Groetjes Joop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan