Sound is bugged na nieuw moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

asskicker

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Berichten
49
Hallo allemaal,

Zaterdag had ik mijn pc teruggekregen van de winkel met mijn nieuw moederbord.
Van zodra ik heb opstarte hoorde ik al dat er iets scheelde, en toen ik msn opstarte was ik zeker. Mijn geluid klinkt helemaal dof (Opgelet: Dit is alleen met Headsets! Boxen werken dus.) en veel luider dan normaal. (terwijl het volume bijna op 0 staat :S)

Ik heb al vele drivers geprobeerd die ze me aangeraden hebben op pchelper.nl maar niets heeft tot nogtoe gewerkt. :(

Deze heb ik nu geinstallerd:
- http://www.realtek.com.tw/downloads...=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false
- ftp://202.65.194.212/pc/audio/WDM_R169.exe
- http://download.nvidia.com/Windows/nForce/7.15/nForce4_intel_7.15_winxp2k_english_whql.exe

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Alvast bedankt :)
 
is het een losse geluidskaart....
of zit deze ingebakken op het moederbord....
hadden ze bij pchelper oplossingen
 
Ik denk dat het een ingebakken is maar ben het niet zeker, hoe weet ik dit?
Bij pchelper heb ik nog geen oplossing gekregen.
 
heb je een cd voor je geluidskaart....dan is het een ingestoken kaartje heb je die niet dan staan je drivers op je moederbord cd en is het een ingebakken kaartje.
 
dan heb je dus een losse geluidskaart.
zijnde drivers voor je geluidskaart wel geinstalleerd.
Kijk eens bij hardware of daar fout meldingen staan.
 
start
configuratiescherm
systeem
hardware
apparaatbeheer

kijk of je gele uitroep of vraag tekens ziet.
 
bij sounds niets, wel bij netwerkadapters: Nvidia Nforce Networking Controller
 
Welkom bij Helpmij .nl

Als je bij geluid niets ziet moet je geluidskaart toch wel goed geïnstalleerd zijn... Hoe is het met de kop telefoon? Zit die helemaal goed ingeplugd?
 
Werken ze wel op een andere pc?
 
Misschien ken je iemand met een pc? Of heb je een ander apparaat waar de koptelefoon in past?
 
Op onze tv werkt hij zoals het zou moeten.
Ik wou net TS opstarten en dan kreeg ik deze error:

naamloosij0.jpg


Zouden jullie mij kunnen zeggen welke drivers ik moet hebben?
Want ik denk dat ik de verkeerde heb :S

Moederbord : Jetway 775GT2-LOG (2 PCI, 1 PCI-E x1, 3 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Geluidskaart : Realtek ALC850 @ nVIDIA nForce 430i (MCP51) - Audio Codec Interface
 
Laatst bewerkt:
Er zijn 3 uitvoeringen voor een Intel bord, heb je wel de goede gepakt?
In die link van mij staan de chipsetdrivers van Jetway zelf, die zouden toch moeten werken, indien je de netwerkkaart in de bios op enabled hebt gezet, lijkt mij.

Kun je ze niet via apparaatbeheer deïnstalleren, dus alles waar nVidia bijstaat, alleen de grafische kaart niet, indien van toepassing, maar die drivers werken toch niet meer na een reboot.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan