Soundblaster Digital 4.1 = SB 128 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musebliss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Vraag mij eigenlijk af of deze 2 kaarten dezelfde geluidskwaliteit hebben met het enige verschil dat de ene voor 4 speakers is en de andere voor 2 ?

Is de Live 1024 beter van kwaliteit... dacht het wel.
Ben hier in discussie met vriend geweest vandaag ... ;)

verschil

Het maakt niet zo zeer uit hoeveel speakers je aansluit op je geluidskaart maar het uiteindelijke resultaat zal voor 99,9 % bepaald worden door de speakers die je er op aansluit.

Maw. je zal het verschil niet horen met een goedkoop speakersetje.

Sterker nog je zal zelfs met een SB Audigy 2 geen verschil horen indien je een setje brakke speakers gebruikt.

Je moet wel enorm investeren in je speakersetje wil je het verschil horen tussen een Trust bijvoorbeeld en een Audigy.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord maar blijkbaar heb ik de vraag niet goed geformuleerd.Zal ze even anders proberen formuleren.
Heb 2 pc's:
In 1 pc zit Soundblaster Digital 4.1 (is géén Live dacht ik !)met speakers Logitech Z540 (4sat + 1 subw)

In 2e pc zit SB Live 1024 met als speakers Creative FPS1000

Ik vind,alsook mijn zoon echter, dat sound in 2e pc veel beter is dan in eerste. Daarom dacht ik of er in deze 2 verschillende soundcards wel degelijk kwaliteitsverschil zit.

SB Live kost momenteel maar 40 euro meer, de Digital 4.1 rond 20 euro, dus dat is geen echt groot probleem...

Toch nog even opfrissen daar ik toch nog geen voldoende antwoord heb gekregen.
Is de Soundblaster Digital 4.1 hetzelfde als een SB PCI 128 met alleen het verschil dat deze aansluitbaar is voor 4 ipv 2 speakers ?

SB live digital

De SB Live Digital zelf ken ik niet maar de naam doet vermoeden dat de digital een digital (SPDIF) uitgang heeft. de speakerset die ik vroeger had (staat op zolder stof te happen) had naast een gewone analoge aansluiting ook een Digitale .

Het verschil tussen de analoge aansluiting en de digitale SPDIF kon ik in ieder geval niet horen.

Aangezien ik de Digital uitvoering van de live niet ken weet ik dus ook niet waarin de gebruikte chip verschilt met die van de SB 128.

grtz.

Laatst bewerkt:
Heb het al gevonden, is dus eigenlijk een 128 kwaliteit, met verschil dat het front en rear uitgang heeft zodat je er 4 speakers op kan aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan