soundblaster live!

Status
Niet open voor verdere reacties.

finley

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2004
Ik heb pas een Medion pc gekocht en wil mijn geluidskaart Sounblaster Live! overzetten van mijn oude naar m'n Medion. Als ik Medion open weet ik niet welk kabeltje ik moet gebruiken voor de kaart. Er zit nl een tv/videokaart in en kan niet echt mijn cd-connector lokaliseren die volgens de handleiding van Soundblaster ingeplugd moet worden. Wie heeft tips voor mij?

Hoi,

Het kabeltje moet van de cdrom speler naar de audio kaart lopen.. Die zou je dus van de moederboard kunnen halen eventueel...

En als je nog meer geluk hebt, zal er misschien nog een connector op de moederboar zitten naast het kabeltje die van de cd naar de moederboard loopt waar je de audio kaart direct in kan steken om zo een soort lus te maken...

Groetjes, Dj Viper

Btw.. mooi dat je een medion pc hebt.. als je msn hebt, mail me dan effe... ben namelijk een bestandje kwijt op mjn medion pc en waarschijnlijk heb jij die wel op je computer te staan..

Da's nou de clou. In mijn oude pc kon je perfect zien welk kabeltje van de cd naar de kaart gaat. Met deze is het een wirwar en ik heb geprobeerd de cd kabel te volgen maar niet te doen. Lijkt wel of 'ie heel anders in elkaar zit. Toen de kabels gevolgd van de poortjes waar de medion speakers op staan maar da's ook geen beginnen aan. ik ga 'm straks maar weer eens openmaken en jullie raad opvolgen.

Als je het schema van je Creative nog hebt is dat een heel goed voorbeeld

schema heb ik nog. maar klopt het dat het geluid van de medion op de tv kaart zit?

Als er onboard opzit in Bios op disabled zetten , en alles aansluiten volgens je schema ook de Tv kaart

Voor het uitschakellen van je onboard sound, moet je in de Bios waarschijnlijk/misschien op zoek gaan naar alle onboard PCI. Was bij wel het geval (ook een medion PC dus waarschijnlijk zelfde BIOS)

wat er op lijkt in de BIOS zijn:
On Chip Primary PCI IDE staat enabled
On Chip Secundary PCI IDE staat enabled

Onboard Sound staat er ook in. Wanneer ik deze op disabled zet, maakt het geen verschil met enabled.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan