Soundblaster Platinum LIVE conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djeb2000

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2004
Goedendag,

Ik heb deze kaart al sinds 2001 en hij is eigenlijk nooit vaak gebruikt. Op de 1 of andere manier vertoont deze nu steeds "conflicten". Als ik een mix op wil nemen van vinyl dan gebruik ik de opname bron AUX IN 2 (via de aansluiting aan de voorkant). Voorheen werkte deze dus naar behoren, welke opname bron dan ook. Als ik nu op wil nemen dan komt er geen signaal meer binnen.

Als ik de recorder wil gebruiken voor opnamen, dan word elke opname bron geblokkeerd (aangevinkt), en er is geen enkele mogelijkheid dat ik deze weer kan afvinken. Maar als ik bijvoorbeeld "What you Hear" gebuik om geluid op te nemen van een site (om te testen) dan pakt hij deze instelling wel. Ook geeft de microfoon gewoon een signaal, zelfs als hij aangevinkt is !!

Kortom, als ik bijvoorbeeld bij opname instellingen iets selecteer zoals Line-In, dan vinkt hij deze aan, en er is geen enkele mogelijkheid dat ik deze weer af kan vinken.

Ik heb al meerdere malen "De-Install" gedaan maar tevergeefs. Ik ben een beetje ten einde raad, vandaar hoop ik dat iemand hier mij kan helpen. Ik werk namelijk aan een nieuwe mixtape, en deze MOET af !

Bij voorbaat dank.

Jayzon

eventueel reacties naar : info@djeb2000.com

Neem aan dat je met XP werkt. Doe eens een Scan met Spybot en met ad-aware , als je dat hebt gedaan ga dan eens terug naar een tijdstip (Systeemherstel) dat alles nog wel werkte .

Oh ja Heb je de laatste drivers van je kaart ,dit i.v.m Sp2 als je dat er op hebt staan

Laatst bewerkt:
Geplaatst door BANDIT123
Neem aan dat je met XP werkt. Doe eens een Scan met Spybot en met ad-aware , als je dat hebt gedaan ga dan eens terug naar een tijdstip (Systeemherstel) dat alles nog wel werkte .

Oh ja Heb je de laatste drivers van je kaart ,dit i.v.m Sp2 als je dat er op hebt staan

Tnx anyway, maar ik werk dus niet met XP (wel op laptop), hij is geinstalleerd op een oud bakkie (mag verder niets uitmaken want hij heeft het altijd gedaan) (500mhz / 512 intern). Ik begrijp er echt geen R*K van !!
MAARRRR,....een alternatief is meer dan welkom. Zoals ik al zei, ik MOET een Mix afmaken en ik kan nergens mee opnemen. Een programma waarmee ik kan opnemen via een ?ingang? is welkom. Ik heb op beide systemen Sonic Foundry om "dingen" mee te doen, maar dat werkt niet, ik gebruik deze eigenlijk alleen maar om te rippen en converteren.

Ik heb op mijn laptop btw geen enkele audio ingang, hoe moet ik dan in godsnaam opnemen ?...via de Mic. ingang ofzo ?

een Dumbass :(

Wat je nog kan proberen Via System /aparaten beheer hem daar verwijderen, opnieuw opstarten met de driver cd in de cdromspeler en laat windows hem opnieuw herkennen en de driver er van installeren.
Niet geschoten is altijd mis!!
Verder zou ik het ook niet weten

Heb heel lang met dezelfde kaart gewerkt en vanaf dag 1 gezeur met die kaart.
Heb toen KX drivers geinstalleerd en toen was alles tiptop inorde.
www.kxproject.com
Wel even de oude drivers verwijderen.
Wanneer je alleen stereo gebruikt en dat neem ik aan, want een 5.1 miz maken zal je nog niet doen en zeker niet op een tape, gaat 'ie als een trein.
Wanneer je wel 5.1 gebruikt even opletten. want voor en achter zijn "geswapt". M.a.w. voor is achter en andersom.
De mannen van KX vinden dat de achterkant beter klinkt dan de voorkant en dat is ook zo.
Wat betreft die AUX 2. Kijk even of die aansluiting aan de binnenkant nog goed vast zit, liet bij mij ook steeds los.

Succes,
Fonz :thumb:

Geplaatst door A.J.
Heb heel lang met dezelfde kaart gewerkt en vanaf dag 1 gezeur met die kaart.
Heb toen KX drivers geinstalleerd en toen was alles tiptop inorde.
www.kxproject.com
Wel even de oude drivers verwijderen.
Wanneer je alleen stereo gebruikt en dat neem ik aan, want een 5.1 miz maken zal je nog niet doen en zeker niet op een tape, gaat 'ie als een trein.
Wanneer je wel 5.1 gebruikt even opletten. want voor en achter zijn "geswapt". M.a.w. voor is achter en andersom.
De mannen van KX vinden dat de achterkant beter klinkt dan de voorkant en dat is ook zo.
Wat betreft die AUX 2. Kijk even of die aansluiting aan de binnenkant nog goed vast zit, liet bij mij ook steeds los.

Succes,

Bedankt voor de tips heren, wanneer ik weer een poging waag dan laat ik het resultaat zo snel mogelijk weten. Hee Fonz,..is dat gewoon een compleet pakketje die KX drivers, en geeft dat verder geen conflicten met WMP etc ?

Ciao Ciao:D

Kant en klaar "pakket".
Downloaden, installeren en klaar be je.
Leuk mixertje zit erbij, de hele boel.'
Wel eerst die Soundblaster bende verwijderen, zoveel mogelijk!

Succes,

Geplaatst door A.J.
Kant en klaar "pakket".
Downloaden, installeren en klaar be je.
Leuk mixertje zit erbij, de hele boel.'
Wel eerst die Soundblaster bende verwijderen, zoveel mogelijk!

Succes,

O sh*t, eigenlijk moet ik het eerst installeren en zelf uitzoeken voordat ik zoveel vragen stel, maar liever het zekere voor het onzekere. Klinkt inderdaad heel super en erg handig. Maar als de ingangen van die F*K op soundblaster het niet doen, welke ingang moet ik dan gebruiken om op te nemen ? Toch geen MIC. ofzo ??

Tnx 4 ya help man

:thumb:

Je moet even kijken of die aansluiting er nog wel goed opzit.
Die "donderde" er bij mij ook wel eens af. Die hele kaart ligt nu met patchbay in de vuilnisbak, maar daar zullen we het niet over hebben.
Dus op de printplaat kijken of alles er nog goed opzit.
En anders even naar een muziekwinkel gaan, €99 neerleggen en met een M-Audio kaart naar huis gaan en je afvragen wat je al die tijd met dat ******kaartje hebt zitten rommelen.

Succes,

Geplaatst door A.J.
Je moet even kijken of die aansluiting er nog wel goed opzit.
Die "donderde" er bij mij ook wel eens af. Die hele kaart ligt nu met patchbay in de vuilnisbak, maar daar zullen we het niet over hebben.
Dus op de printplaat kijken of alles er nog goed opzit.
En anders even naar een muziekwinkel gaan, €99 neerleggen en met een M-Audio kaart naar huis gaan en je afvragen wat je al die tijd met dat ******kaartje hebt zitten rommelen.

Succes,

Tss, ja man,..3 jaar geleden *** 700 piek neergeteld voor dat onding !! Maar jah,..zo gaat in het wereldje van PC's en aanverwante artikelen.

Tnx Again bro !!

Geen dank,
daar is dit Forum toch voor?

Nog steeds niets

Ik moest van de moderator even reageren, want anders word deze verwijderd. Nog steeds precies het zelfde,..werkt niet,..de KX drivers werken ook niet bro,..hij geeft steeds de melding dat ze niet installed zijn ?

Zou ik re-install moeten doen van OS ofzo? :(

Heb je wel eerst de oude drivers verwijderd?
Die moeten er echt helemaal af, want anders willen die KX drivers er inderdaad niet op.
Wat je ook nog kunt doen is de kaart er even voorzichtig uithalen(eerst even PC uitzetten natuurlijk)en er weer in in, dan wordt de kaart weer herkent dan de KX drivers erop en dan moet 'ie het doen.

andere opties dan maar

He man, ik geef het op denk ik. Er is ook al een kennis langs geweest die er ook geen ene **** van begreep. Alleen "What you hear" werkt, terwijl die is aangevinkt,..dat begrijp je toch niet:mad:

Anyway, ik heb dus een opname programma nodig die ik kan installeren op pc of laptop. Alleen op mijn laptop heb ik geen andere ingangen waarmee ik op kan nemen (en die op mijn pc werkt dus niet!). Welke ingang kan ik dan gebruiken, of moet ik dan een aparte kaart kopen met lijn ingangen. Ik weet nu zelf geen eens meer hoe het in elkaar zit..te erg.

Nou ja, misschien heeft er iemand nog een oplossing voor me en/of een goede tip.

btw,...de kaart heb ik al meerdere malen er uit GERUKT..maar hij detecteerd de nieuwe hardware geen eens !! Ik moet dan zelf manual de cd rom er in proppen om de SB LIVE te installeren.

Opgeven is voor zwakkelingen.
Nogmaals:
Ga naar de dichtsbijzijnde muziekwinkel en vraag naar een M-Audio Audiophile 2496. Kosten nu zo rond de €90.
Krijg je een erg goede geluidskaart met genoeg ingangen en uitgangen.
Werkt als een trein en klinkt als een klok.
Voor je laptop zijn er ook zat mogelijkheden, maar die zijn wat duurder.
Werkt via USB of Firewire.
Kijk maar eens op www.mafico.nl en dan even klikken op M-Audio.
Opname programma's zijn er in alle soorten en maten.
Als je kunt aangeven wat je wilt gaan doen kan ik je misschien helpen.

Succes,

Geplaatst door A.J.
Opgeven is voor zwakkelingen.
Nogmaals:
Ga naar de dichtsbijzijnde muziekwinkel en vraag naar een M-Audio Audiophile 2496. Kosten nu zo rond de €90.
Krijg je een erg goede geluidskaart met genoeg ingangen en uitgangen.
Werkt als een trein en klinkt als een klok.
Voor je laptop zijn er ook zat mogelijkheden, maar die zijn wat duurder.
Werkt via USB of Firewire.
Kijk maar eens op www.mafico.nl en dan even klikken op M-Audio.
Opname programma's zijn er in alle soorten en maten.
Als je kunt aangeven wat je wilt gaan doen kan ik je misschien helpen.

Succes,

:mad: Heb je gelijk in..ik hou ook niet van opgeven,..maar ik bedoel dus met de SB LIVE !! 90 is beste prijzig, heb ik over na zitten denken, maar dan leg ik liever 400 bij en dan heb ik een compleet nieuw systeem.

Wat ik wil doen,..eigenlijk plain en simple...muziek opnemen vanaf mijn draaitafels. Dus via een rec. out naar mijn pc of lappie met tulip, of heb jij een ander idee misschien ?
Tnx again 4 all the help :thumb:

Van je draaitafels naar je mixer en dan van je mixer naar je PC. Heb ik ook, werkt prima.
Zonder mixer ertussen moet je weer met pre-amps gaan klooien.
€90 is echt heel weinig voor zo'n goeie kaart. Ze waren toen ze uitkwamen vele malen duurder. Ik dacht iets van €250
Kijk, wanneer je PC voor de rest gewoon goed is, processor, geheugen, mobo, voeding en harde schijf, is het zonde om een nieuwe te kopen. Je zou dan zelfs kunnen overwegen om deze PC helemaal alleen voor opnames te gaan gebruiken.

Fonz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan