Soundcard/5.1 installatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter fed
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fed

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Greetzzz,
Wegens aanvraag (en mijn excuses..)heb ik mijn eigen topic opgestart waarbij ik hoop verder geholpen te worden..

Ik heb exact hetzelfde probleem als mano..., !!!! (zie gesloten topic) En ik ben zeer blij dat lucky freddy zich over dit probleem gebogen heeft.
Nu, om het goed te begrijpen, , ik heb alles geïnstalleerd zoals het zou moeten horen, en toch nog altijd krijg ik slechts geluid uit de 2 frontspeakers, (Soundblaster, audigy - kaart + 5.1 installatie)
dan moet ik gewoon de driver downloaden (link staat verwezen op de voorlaatste post in de gesloten topic), en dan zou het normaal gezien moeten werken, (wat moet ik er dan juist mee doen?)
Ik hoop van wel
Laat mij iets weten
Thx in advance

inderdaad, zelfs als ik een test doe, waar staat aangegeven dat het om 5.1 luidsprekers gaat , krijg ik alleen de 2 front speakers te horen
Mijn vraag is hoe ik die driver nu juist moet gebruiken,
(gepost door freddy)

En ook bij Geluiden audioapparaten in Configuratiescherm?

attachment.php

Bijlagen

• 5punt1.jpg
    5punt1.jpg
    35 KB · Weergaven: 634
neen, oorspronkelijk niet, ik heb het aangepast, maar het geluid komt nog altijd uit de twee front speakers,
Vervelend ambetant

En het is de driver die is meegeleverd op cd?

Heb je je boxenset op de juiste manier en op de juiste uitgangen van je geluidskaart aangesloten?

Want als de test het niet doet, zit er echt iets verkeerd.

Hallo Fed,

Sorry was een foutje mijnerzijds, kan gebeuren.
Maar goed.

Download Everest en installeer deze.

Start het programma, kijk bij Computer/Overzicht en scrol naar Mutlimedia/Geluidskaart.

De gegevens die daar staan (en je besturingsysteem, dus welke versie van Windows) moet je hier even plaatsen.

P.S. Mocht je dezelfde als haar, dus Creative EMU10K2 Audigy Audio Processor hebben kun je gewoon dezelfde als haar downloaden.
Installeren doe je door te dubbelklikken op dat bestand.

Groeten,

Fred

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat het speakersetje in orde is? En de bekabeling zit goed?

Here you are... (ps: de bekabeling zit goed, van de driver ben ik niet zeker)

Maker David Vermeersch
Besturingssysteem Microsoft Windows 2000 Professional 5.0.2195 (Win2000 Retail)
Datum 2004-09-01
Tijd 18:53

--------[ Windows Audio ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

midi-in.0 0001 0067 SB Audigy MIDI-poort [D400]
midi-in.1 0001 0067 MPU-401
midi-out.0 0001 0066 SB Audigy SW-synthesizer [D400]
midi-out.1 0001 0066 SB Audigy Synth A [D400]
midi-out.2 0001 0066 SB Audigy Synth B [D400]
midi-out.3 0001 0066 SB Audigy MIDI-poort [D400]
midi-out.4 0001 0066 Microsoft GS Wavetable SW Synth
midi-out.5 0001 0066 MPU-401
mixer.0 0001 0068 SB Audigy Audio [D400]
wave-in.0 0001 0065 SB Audigy Audio [D400]
wave-out.0 0001 0064 SB Audigy Audio [D400]

--------[ PCI / PnP Audio ]---------------------------------------------------------------------------------------------

Creative Audigy Platinum Sound Card PCI
VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI
MPU-401-compatible PnP

Ik zie dat je een onboard-geluidkaartje hebt. Heb je deze wel uitgeschakeld in het BIOS?

Neen,
nu, ik heb nog nooit met het bios gewerkt,
misschien advies?
(bij het opstarten op delete of f2 en dan...)?

Dat moet ik eerst weten welk merk en type moederbord je hebt.

ak77 pro(a)-133 aopen
nog een kleine opmerking:
als ik een test doe, hoor ik enkel geluid uit de frontspeakers, en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zachtjes geluid uit het midden, daar blijft het bij.
Als ik de bedrading verwissel(voor boxjes), dan blijft alles hetzelfde, er komt enkel output uit de frontspeakers.

Laatst bewerkt:
Je drukt inderdaad een paar keer op Del of F2, en dan ga je naar Intergrated Peripherals.

bios.jpg

Daar ergens tussen staat iets van AC 97 Audio. Zet deze op Disable en save deze settings.

motherboard_qdix4_bios09.jpg

Ik heb dit gedaan, maar zonder enig resultaat,
nu dat ik het gedisabled heb, verdwijnen ook de windows standaart geluidjes (openen van mappen.. enz)
en, ik heb tests gedaan (met creative progs) en alles is klaarblijkelijk goed geinstalleerd etc.
Dus waar ligt het probleem
Raar is ook zoals ik reeds vermeld heb, dat er geluid uit de middelste speaker komt, (maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stil) (bij tests dan toch
zegt het 'midden')

(bedankt voor je hulp trouwens)

Je hebt geen uitroeptekens staan in Apparaatbeheer?

Installeer voor de zekerheid de driver van de cd of anders de nieuwste drivers van de website van de fabrikant.

Zorg ook dat je Windows 2000 helemaal up-to-date is. (via Windows Update)

Hoi Fed.

Probeer eens het volgende.

Ga naar Start/Configuratiescherm en dubbelklik op Geluiden en Audioapparaten.

Ga naar het tabblad Audio.
Kijk nu wat er staat bij Afspelen van geluid.

Staat daar Realtek Ac97 Audio?
Zo ja kijk of er met de pijl ernaast ook een Audigy te kiezen is, zo ja kies die dan.
Doe hetzelfde bij Midi-muziek.

Klik vervolgens op Geavanceerd (bij afspelen geluid) en kies voor Luidsprekeropstelling 5.1 Surround Sound-luidsprekers.

Probeer het nu nog eens.

Hello,

Deze noot is hard te kraken,
Ik heb gedaan wat je me zij Fred,
De instellingen die ik moest doorvoeren waren al ingesteld.
Ik ben een kijkje gaan nemen bij hardware,
Vervolgens naar Creative SB Audigy

- " This device is working properly"
- Driver informatie: C:\WINNT\System32\Driver\e10kx2k.sys
- File version: 5.12.01.0129-1.00.0010

Ik hoop dat jullie hier iets meer mee zijn.
Ter informatie, Deze soundcard + boxjes + sofware hebben al vier keer een herinstallatie van windows meegemaakt en telkens kwam er slechts geluid uit de 2 boxjes.

geen oplossingen, ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten ... (toch maar blijven zoeken);) :confused: :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan