Soundcard/5.1 installatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter fed
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien help dit, wanneer ik een driver heb proberen te downloaden en instaleren voor sound blaster audigy (platinum) kreeg ik volgende foutmelding:

"Er is geen geïnstalleerde vorige versie van Sound Blaster Audigy web update WDM drivers gevonden"

Wat het ook mag betekenen

Bedankt voor je hulp Franz,
Die driver werkt niet voor Sound blaster audigy(1)
(Btw, het is geen platinum zoals enkele programma's aangeven, het is gewoon Sound blaster audigy. Waarschijnlijk de eerste die uitkwam.

Nu, ik ga noch een laatste poging doen. Al mijn schijven zijn gefragmenteerd, ik ga er een nieuw (clean) besturingssysteem op plaatsen en ga de kaart opnieuw instaleren. Ik ga elke stap neerschrijven bij het installatie proces (en verdere), en hier posten. Als de fout dan niet te vinden is. Dan scheelt er iets aan de hardware (zoals ik al oorspronkelijk vermoedde)

(Nog een vraag aan muurhond. Je hebt een foto gepost op de eerste pagina van deze topic. De lay-out verschilt van xp en win2000. Waarschijnlijk een 'Theme'. Ik vroeg mij af van waar je die haalde (is er mogelijk een voor win2000 pro zoals jij hebt?)

Laatst bewerkt:
Nog een laatste poging,

Ik heb een creative 5.1 analog installatie.
Bij de setup, van alle programma's en de soundcard zelf, werd mij het volgende gevraagd:

-"Wenst u het uitvoerkanaal digitaal of analoog (iets in die aard)",
Ik heb gekozen voor analoog, zou dat iets uitmaken.
Btw, ik krijg nog altijd maar uit de 2 frontspeakers geluid. (Zelfs na een herinstallatie van windows)

- Misschien nog iets dat zou uitmaken; ik heb in de bios,
de ac 97 audio uitgeschakeld, (sound on board), is er nog iets dat ik zou kunnen uitschakelen, of niet?

Geplaatst door fed
Nog een laatste poging,

Ik heb een creative 5.1 analog installatie.
Bij de setup, van alle programma's en de soundcard zelf, werd mij het volgende gevraagd:

-"Wenst u het uitvoerkanaal digitaal of analoog (iets in die aard)",
Ik heb gekozen voor analoog, zou dat iets uitmaken.
Btw, ik krijg nog altijd maar uit de 2 frontspeakers geluid. (Zelfs na een herinstallatie van windows)

- Misschien nog iets dat zou uitmaken; ik heb in de bios,
de ac 97 audio uitgeschakeld, (sound on board), is er nog iets dat ik zou kunnen uitschakelen, of niet?

Het uitvoerkanaal kan gewoon op Analoog. (als je Digitaal kiest, dan hoor je waarschijnlijk helemaal nix)

Weet je echt heel zeker dat je de juiste uitgangen op de geluidskaart en woofer hebt aangesloten?

Zeker.
Ik weet niet hoe het komt maar het maakt niet uit welke kabels ik inplug van de boxjes. Er komen blijkbaar enkel signalen uit de frontspeakers. Maakt het uit welke van de boxjes in welke kanalen zit?

Geplaatst door fed
Zeker.
Ik weet niet hoe het komt maar het maakt niet uit welke kabels ik inplug van de boxjes. Er komen blijkbaar enkel signalen uit de frontspeakers. Maakt het uit welke van de boxjes in welke kanalen zit?

Ja, dat maakt uit. Als het goed is, zit bij je boxen een schema van hoe je de boxen op de woofer aansluit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan