soundcard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zngwie

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2002
hallo, heb een "asus k8v" moederbord en er zit een standaard geluidskaart op gebakken die me niet erg bevalt , nu wil ik graag mijn oude geluidskaart, een "soundblaster live" weer gebruiken maar bij het inpluggen en opstarten van "windows me" detecteerd hij niks...

groetjes zngwie.

Heb je die "onboard" geluidskaart ook uitgezet in het bios?
Dit moet wel, anders krijg je conflicten.

Geplaatst door Zngwie
hallo, heb een "asus k8v" moederbord en er zit een standaard geluidskaart op gebakken die me niet erg bevalt , nu wil ik graag mijn oude geluidskaart, een "soundblaster live" weer gebruiken maar bij het inpluggen en opstarten van "windows me" detecteerd hij niks...

groetjes zngwie.

Misschien in je bios de onboard uitschakelen, en dan de drivers van je soundblaster installeren.

bedankt voor de snelle reactie..

ga het snel uitproberen ...!!

heb inmiddels in de bios gekeken en de Ac'97 Audio op disabled gezet..maar nog geen succes.
zijn er meer opties in de bios van de "asus k8v delux"
die ik moet veranderen of moet ik mijn besturingsysteem
trug plaatsen naar "windows 98" om dat de soundblaster live ook al 5 jaar oud is of meer denk ik ...?
ps hij werkt wel op een ouder systeem ...

Die kaart zo het gewoon moeten doen op jou moederbord. Heb je al een ander slot geprobeert?

het werkt ! :thumb: tnx crash en iedereen!
had net een nieuwe moederbord ...heb ff een plaatje weggehaalt en mijn soundkaart in een ander slot gedaan, en hoppa! kan ik weer gaan raggen met de gitaar op de pc :))
ps toch raar dat een ander slot zoveel verschil uitmaakt!

groetjes zngwie!

Geplaatst door Zngwie

ps toch raar dat een ander slot zoveel verschil uitmaakt!
Ik vermoed een IRQ conflict, waardoor de kaart niet wou werken. Zie je handleiding van het moederbord, welke sloten met elkaar een IRQ hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan