soundman.exe entrypoint niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Berichten
611
Direct na opstarten PC in XP de melding:

Soundman.exe-entrypoint niet gevonden.

Na sluiten bericht geen problemen verder (voor zover bekend)

Iemand idee wat dit bericht betekent en wat er aan te doen is?

Groet, Dick
 
Had zelf met Google dit bericht ook al gevonden.

Maar ik kwam met het lezen van het bericht niet verder waar ik nu mee moet beginnen zeg maar.

Dus blijft mijn vraag of iemand weet wat ik moet doen om de foutmelding niet meer te krijgen.
 
De oplossing daar wordt gegeven door het installeren van de nieuwste driver.
Dan wordt er nog een bestand gemist bij die persoon welke dan wordt afgevinkt in msconfig waarna de foutmelding niet meer voorkomt.

Probeer dus eens de driver te verwijderen via software en daarna de nieuwste versie te installeren.

Is er voor de foutmelding nog iets gebeurt met de pc (virus verwijderd, adware verwijderd of een grote schoonmaak)?
 
Is een nieuwe PC waar NAV 2005 opgezet en geupdate is. XP geupdate. AdAware gedraaid. Eigenlijk de standaard dingen dus. Nog gen vrirusproblemen of wat gehad. Dit is de eerste foutmelding.

Ga met de info aan de slag.

Bedankt zo ver.

Groeten weer, Dick
 
Oeps...

1) Aan welke naam herken ik in Software (in het configuratiescherm) de betreffende drivers?

2) En waar kan ik de nieuwste drivers vinden? De link in het eerder aangegeven bericht werkt niet...

:eek:
 
1). Het heeft met de Realtek geluidskaart te maken dus kijk even of je daar iets van in het start menu of in software kunt vinden.

2). De nieuwste drivers zul je ook wel van de Realtek site kunnen halen (of misschien moederbord fabrikant).
 
Opgelost

Uiteindelijk bij msconfig de soundman.exe bij opstartitems weggevinkt. De foutmelding blijft nu achterwege na herstart PC.

Bij controle van het geluid in de Mediaplayer, in diverse spelletjes en XP zelf geen problemen gehad. Alles lijkt naar behoren te werken.

Probleem lijkt dus opgelost. Blijft de vraag wat de Soundman zou kunnen toevoegen, als hij wel goed zou kunnen worden opgestart.

Als iemand dat es weet hoor ik dat natuurlijk graag.

Hartelijke groet, Dick
 
Volgens mij kun je met soundman het geluid beter regelen, zoals galm en andere geluidseffecten.
Gelukkig dat het dan niets uitmaakt voor de driver en de kaart goed blijft functioneren. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan