SoundMax werkt niet meer na herstart computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinglord

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Hey,

Ik heb een probleempje met het geluid van mijn computer.
Msn liep vast, dus ik herstart de pc op de normale manier, en toen die daar mee klaar was deed SoundMAX het niet meer. Als ik bij Eigenschappen voor Geluiden en audioaparaten kijk staat er: Apparaatstatus: Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
Maar als ik SoundMAX probeer te verwijderen om hem opnieuw te gaan installeren staat er: Error extracting support files: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Ik tast volledig in het duister over wat ik nu moet doen, want ik heb helemaal geen geluid meer, alleen hoge piepjes af en toe.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, alvast bedankt.

Even een update: SoundMAX staat er weer goed op, alleen ik heb nog steeds geen geluid doordat de computer geen audioapparaat kan vinden. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen? Mijn vorige vraag was nogal onduidelijk, misschien dat ik deze wat beter geformuleerd heb.

Of ga terug met systeem restore, of installeer eerst de moederbord drivers.

Hey, ik ben best wel een leek, dus vergeef mij mijn domme vragen..maar staan die drivers ook op die CD of niet? of waar kan ik die krijgen? Systeemherstel werkte niet.

Hey, ik ben best wel een leek, dus vergeef mij mijn domme vragen..maar staan die drivers ook op die CD of niet? of waar kan ik die krijgen? Systeemherstel werkte niet.

Als het goed is, staan die drivers idd op je moederbord cd, wel vreemd dat een systeemherstel niet werkt, misschien toch iets anders aan de hand, misschien is de bios gereset, kijk daar eens in of die audiochip nog wel aan staat.

Nou, volgens mij staat ie nog gewoon aan.
Alleen als ik nu bij apparaatbeheer kijk, dan staat er zo'n geel uitroeptekentje bij: Microsoft WINMM WDM-audiocompatibiliteit, en die gaat ook maar niet weg. Het stuurprogramma bijwerken gaat niet, want de software is al het beste dat er op staat zegt het.
Enig idee hoe ik dat dan op kan lossen? I need my music:p

Ook al de chipsetdrivers geïnstalleerd? ook al met de XP cd in de drive, de divers laten zoeken?

Dit staat erover bij microsoft,

Code 39
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Aanbevolen oplossing

Redenen voor deze fout zijn onder andere een ontbrekend stuurprogramma, een beschadigd binair bestand, een I/O-probleem met een bestand of een stuurprogramma dat verwijst naar een ingangspunt in een ander binair bestand dat niet kan worden geladen.

Verwijder het stuurprogramma en klik op Zoeken naar gewijzigde apparaten om het stuurprogramma opnieuw te installeren of te upgraden.

Open het tabblad Algemene eigenschappen van het apparaat en klik op Probleem oplossen om de wizard Apparaatproblemen oplossen te starten.

Hey, het geluid is weer terug hoor:D. Nadat ik die Microsoft WINMM WDM-audiocompatibiliteit had verwijderd, en de pc opnieuw had opgestart had hij de computer weer gewoon geluid, misschien dat het probleem zat dat SoundMAX en dat stuurprogramma elkaar in de wegzaten?
In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp die je hebt gegeven Lange Pier!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan