Source path uit DB

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-user

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Hoe trek ik een correcte sourcepath uit een db, bijvoorbeeld eht sourcepath van een plaatje uit een Acces DB?

De naam en plaats van de huidige access database kun je krijgen m.b.v. de volgende code:

Dim db As Database
Set db = CurrentDb
MsgBox db.Name

Wat bedoel je precies met het sourcepath van een plaatje?
Een plaatje op een venster (welk object gebruik je dan om het plaatje te tonen)?
Een icoon (welk icoon bedoel je dan)?

Ik bedoel het sourcepath van zowel een MCI control, alswel een gewoon picture. Ik heb het toevallig in 2 programma's nodig, maar het wil maar niet lukken.

Ik bedoel gewoon: MCI.FileName = "E:/blabla"
maar dan dat de waarde "E:/blabla" uit een database komt, ik zat te denken aan een variable, maar op een of andere manier werkt het niet

Dus je hebt de paden al in een access db staan!

Dan kun je de dfirst() functie van Access gebruiken om ze eruit te halen:

fldPad = dfirst("fldVeldMetPadInTabel", "tblJouwTabel", "fldJouwSleutelInDeTabel = " & cstr(Een variabele met de sleutel))

Zou je hem even willen verduidelijken.......Ik ben niet echt goed het gebruik van Dbases

Ter verheldering:

Mijn Project staat in C:/Z (en heet player.vbp)
Mijn Acces Dbase staat in C:/Z (en heet playlist.vbp)
Mijn Tabel heet "list1"
Het veld heet "filepath"

FilePath is bijvoorbeel C:/Z/song1.mp3
Sleutel? Bedoel je de primaire?

OK,

Even terug naar af!

Wat wil je nu precies doen en wat gebruik je daarbij?

player.vbp duid op een Visual Basic project. Ben je een programma in Visual Basic aan het schrijven of ben je een toepassing in MS Access aan het maken (welke versie dan)?

playlist.vbp is absoluut geen access database. Een access database heeft altijd de extentie .mdb of .mde!

Wat zijn de overige velden in je tabel in MS Access?
Met een sleutel bedoel ik een veld waarmee je een record in de tabel list1 kunt identificeren.

Ik ben in VB een toepassing aan het schrijven, die gebruik maak van een Acces DBase, anders had ik dit wel in office gepost ;)

Ik heb inderdaad .vbp geschreven, maar ik bedoelde toch echt .mdb (sorry, excuus), het is een Acces 2000 database.

Ik heb de velden: NR, Name, en Path

Ik was nog ff vergeten erbij te zeggen wat ik nou wilde berijken. De bedoeling is dat die MCI control de hele tijd liedjes speelt waarvan de gegevens en locatie in een Database staan. Als liedje 1 stopt, dan gaat liedje 2 (dus record 2) spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan