sp.html

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blue Thunder

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Heb het stukje gelezen over het verwijderen van CoolWebSearch onder Win2000 en WinXP van Pieter Arntz.

Wat ik tot op heden mis is hoe dit fenomeen te verwijderen onder Win95 en Win98.

Ben zelf ook regelmatig bezig met HijackThis logfiles en het valt mij op dat er ook steeds meer logfiles komen van Win98 gebruikers, vandaar mijn vraag.

Er zijn verschillende CWS-varianten met sp.html, die hele verschillende behandelmethoden vergen. Gezien jouw verwijzing naar de topic van Pieter, doel jij waarschijnlijk op deze:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\a\LOCALS~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\a\LOCALS~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\a\LOCALS~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\a\LOCALS~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\a\LOCALS~1\Temp\sp.html

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\a\LOCALS~1\Temp\sp.html

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

O2 - BHO: (no name) - {FD90346B-9BF1-4018-A409-6F86439A7333} - C:\WINDOWS\System32\xxxxx.dll

Dit ben ik nog nooit op een pc met Windows 95 tegengekomen (maar Win95 wordt natuurlijk ook niet zo veel meer gebruikt). Ik zie het wel regelmatig op Windows 98 machines. Hoe het verwijderd moet worden, hangt ervan af of er een verborgen installer actief is. Of dat het geval is, kun je achterhalen met StartDreck.

Tot nu toe heb ik nooit meegemaakt dat er zo'n verborgen installer actief was bij deze variant op Win98. Het lijkt erop dat zo'n verborgen bestand zich op Win98 (en op ME) niet zo gemakkelijk kan installeren als op Win2000 en XP.

Is er geen verborgen installer, dan laat deze variant zich van Win98 machines verwijderen met de juiste combinatie van HijackThis, CWShredder en AdAware, plus wat 'handwerk'. (Dat is mij althans tot dusver prima gelukt.)

Is er wel een verborgen installer, dan wordt het een ander verhaal.....

Laatst bewerkt:
Ja, met name over het aanmaken van de bestanden cwsreg.reg en cwstemp.bat.

Heb namelijk een aantal keren meegemaakt dat CWS zich niet zo makkelijk liet verwijderen onder Win98.

Was dus nieuwsgierig of iets dergelijks ook voor Win98 uitgevoerd kon worden.

In ieder geval bedankt voor je antwoord :)

Ja, met name over het aanmaken van de bestanden cwsreg.reg en cwstemp.bat.

Heb namelijk een aantal keren meegemaakt dat CWS zich niet zo makkelijk liet verwijderen onder Win98.

Was dus nieuwsgierig of iets dergelijks ook voor Win98 uitgevoerd kon worden.

Dat er verschillende behandelingsmethode zijn is mij bekend.

In ieder geval bedankt voor je antwoord :)

Oeps ging iets verkeerds vandaar dubbel bericht, wegschrijven duurde erg lang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan