sp1 backup verwijderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DONOVAN

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Berichten
614
Toen ik sp1 installeerde werd mij gevraagd of ik een back up wilde maken voor het geval er iets niet goed zou gaan na de installatie. Er werd ook bij vermeld dat dit nogal wat ruimte zou innemen op de harde schijf. Omdat ik ooit een FCKGW-*****-***** was, moest ik die back up wel maken. Ik heb dus Ja gezegd en de back up gemaakt. (Het was een spannende maand) Nu blijkt dat er geen problemen zijn ontstaan wil ik van die back up af. Mijn schijf is maar 15 Gb groot dus alle ruimte is nodig voor mp3. Hoe verwijder ik die back up? Ik weet namelijk niet waar ik hem vinden kan. Alvast bedankt.
 
Eerste waar ik zou kijken is in "programma's installeren of verwijderen" als daar niet tussenstaan ff googlen??
 
In je pc Zoeken via Start kan je zulks toch wel vinden?...zelfs op grootte en datum.
 
Hoi,
Bij programmas installeren of verwijderen kan het niet want dan wordt heel sp1 verwijderd. Ik wil alleen van die backup af snap je.
Via start/zoeken kom ik dit allemaal tegen (zie bijlage). Daar ga ik niet zomaar iets van verwijderen hoor...dat gaat vast niet goed. En volgens mij zit die backup er niet eens tussen...of wel?
 

Bijlagen

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    38 KB · Weergaven: 50
Ik heb die bestanden niet laten archiveren dus kan het hier niet nakijken voor je.
Misschien kan het wel helemaal niet:D
zal vast ergens op de M$ sitejes staan denk ik.
 
Als ik Google laat zoeken op "how to remove back-up xp sp1" dan kom ik op allerlei pagina's van Microsoft die alleen maar reppen over het totaal verwijderen van sp1. Kom ik dus geen steek mee verder. Jammer.
[off topic]Ik kan geen smilies toevoegen in dit bericht[/off topic]
 
Geplaatst door DONOVAN
[off topic]Ik kan geen smilies toevoegen in dit bericht[/off topic]

Klopt helpmij heeft een hacker op visite gehad. Kan wel handmatig door de code in te typen btw.
 
Is dat van die hacker nog niet opgelost dan? Ik las al iets dat je na het krijgen v/e pop-up je wachtwoord moest veranderen...sh*t zooi.
 
Geplaatst door DONOVAN
Is dat van die hacker nog niet opgelost dan? Ik las al iets dat je na het krijgen v/e pop-up je wachtwoord moest veranderen...sh*t zooi.
Er zijn s c r i p t s uigeschakeld, daardoor werken de smilies niet zo als normaal.
en kan je ook het woord scri-pt zonder - niet typen,
dan krijg je "scripts".;)
 
:rolleyes: Is opgelost wel, alleen is nu de mogelijkheid waarmee de hacker dit heeft gedaan plat gelegd. Hierdoor geen smilies meer door drukken, maar zelf intypen dus. is maar niet anders
 
Geplaatst door DONOVAN
Oh ok...maar wie weet het antw. op mijn sp1 vraag?
Ik kwam met zoeken op hetzelfde uit als jij.;)
Ik heb geen Xp dus kan het ook niet nakijken.
 
Dan moet het maar op de Microsoft manier: Lekker zo laten...niets meer aan doen. Als ik dan weer een keertje moet formatteren ('t is toch Windows) dan zet ik sp1 er wel zonder de backup op.
 
Thanx Bennie. Ik heb het verhaal gelezen, maar kom er niet zo goed uit. Bij de install zeiden ze dat die backup files zeer groot waren. Wat nou zo vreemd is is dat de eerste map niet mág worden verwijderd. Die tweede is maar 332kB groot. (het is toch die ene die vijfde in mijn screenshot staat? Of niet?) De derde is een soort speld in een hooiberg. De naam is niet bekend...en Hij kan op C of op F staan bij mij. Nou lekker dan. Bovendien is hij als alles volgens schema is verlopen al weg. Ik weet niet eens hoe en waar ik het zoeken moet dus. Heb verborgen mappen zichtbaar gemaakt en kan niets vinden. Het is wel goed zo hoor...toch bedankt.
 
Lukt het ook niet in "veilige modus"?
 
Die derde wordt na de installatie van SP1 automatisch verwijderd - dus dat is geen probleem: precies zoals het hoort.

Die tweede map, $NtServicePackUninstall$, bevat normaal zo'n 250MB aan data (dacht ik zo uit mijn hoofd, ik heb 'em ook al verwijderd). Maar als die dus niets meer bevat ...

Groetjes,
Bennie
 
Zie in mijn screenshot hoe het er bij mij uitziet...Welke heb jij verwijderd dan?
@ Crash...nee nog niet geprobeerd in veilige modus...maakt dat verschil dan? Ik zou hem zo toch ook moeten kunnen vinden en verwijderen? Het probleem is dat ik die 250mb niet kan vinden...het verwijderen zal een eitje zijn.;)
 

Bijlagen

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 35
De enige map die ik heb verwijderd was:
$NtServicePackUninstall$

Maar als er bij jou in die map vrijwel niets meer zit, is die SP1 al verwijderd. Staat de melding nog wel in het configuratiescherm\software? En zo ja, wat gebeurt er als je daar op klikt?

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan