Sp1/ installatie probleem na installatie nieuwe win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Berichten
201
Beste, helpmij ers

Ik heb een HP compaq 6720s
Ik had windows 7 pliek 32bit waarvan het opstarten wel 7a8minuten duurden en hij na het opstarten 2min goed werkten en daarna vast liep en ik 2/3min moest wachten tot hij het deed ook zat er virusen die avira met 3jaar licentie tot 2017 niet weg ging

Dus dacht ik dat het aan de ram geheugen lach en heb het van 1gb ram naar 3gb ram geupgrade (max supported 4 stond bij specificaties maar 2x2gb werkte niet)

Maar hiermee bleef het systeem nog zo traag en vastlopen of langzaam opstarten nu heb ik op de laptop waar windows 7 ultimate pliek 32bit(die er op gezet is door de computerwinkel) af gegooid en heb er windows 7 Ultimate 64bit met copy van orginele cd er op gezet om snelle systeem te krijgen en virussen er uit te krijgen

Nu heb windows geactiveerd en alle drivers up-to date geïnstalleerd ook alle updates laten doen nu heb ik alle programma's die ik nodig zal hebben terug gezet denk aan office 2010 java shockwave enz

Mijn is mijn vraag Is het nood zakelijk om sp1 te installeren?? Ik heb nu windows 7 ultimate 64bit nu wil ik toch sp1 downloaden om explorer 11 te installeren als ik sp1 wil downloaden via de microsoft website als exe bestand dan open ik het programma en daar download hij hem netjes en bij het installeren stopt hij halverwege en daar gaat het mis hij geeft een foutcode nu krijg ik sp1 niet geïnstalleerd hoe kan ik heb installeren ik kan het nog via de website als iso downloaden dat is nog een optie

Ook wil ik hem snel houden met welke programma's houd ik hem snel zodat hij niet traag word ik heb avira en Ccleaner en malwarebytes op de nieuwe installatie computer staan

En welke programma's moet ik er Zekker op hebben staan

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Systeemspecificaties van me laptop

HP COMPAQ 6720s

CPU Intel Core 2 Duo T5670 / 1.8 GHz
Number of Cores Dual-Core
Cache L2 - 2 MB
64-bit Computing Yes
Front Side Bus 800 MHz
Chipset Mobile Intel GM965 Express
MEMORY
RAM 3GB ( 1GB en 2GB)
Technology DDR2 SDRAM
Speed 667 MHz
Form Factor SO DIMM 200-pin
STORAGE
Interface Serial ATA-150
Optical Drive DVD±RW (+R DL) / DVD-RAM
Read Speed 24x (CD) / 8x (DVD)
Write Speed 24x (CD) / 8x (DVD±R) / 2.4x (DVD+R DL)
Rewrite Speed 16x (CD) / 4x (DVD±RW) / 5x (DVD-RAM)
Disc Labeling Technology LightScribe Technology
Optical Drive (2nd) none
Type portable
Harddisk type van 160gb geupgrade naar 500gb
 
Het is wel aan te raden om SP1 er op te zetten daar je anders aardig wat beveiligings-lekken houdt.
Verder zul je ook tegen andere incompatibiliteitsproblemen aangaan lopen als je SP1 er niet op zet.
Als je SP1 hebt gedownload kun je hem ook proberen uit te pakken met bijv. WinRAR waarna je de uitgepakte SP1 kunt proberen te installeren.
Wel ff je virusscanner ed uitschakelen voor de zekerheid.

Beetje extra geheugen kan ook geen kwaad, wordt ie zeker wat sneller van, 3GB is een beetje aan de lage kant.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Ik kan max 4gb staat op internet maar als ik 2x2gb doendan krijg ik de wel bekende blauwe scherm en met 3gb gaat het wel ik heb sp1 als een 64bit exe gedownload via website van microsoft daar lukt het niet halverwege stopt ie nu ga ik de iso proberen

Welke andere programmas moet ik zekker hebben heb avira ccleaner en malwarebytes en office 2010 en adobe audition voor opnames heb ik al

En hoe houd ik hem snel als nu schone installartie met 5 programmas ??
 
Laatst bewerkt:
Als je OS 64 bits is dan zal je SP1 x64 moeten downloaden.
een 64 bits syteem kan beslist meer geheugen aan dan4GB.
Het zou kunnen dat je mobo niet meer dan 4GB ondersteund.
Misschien zijn je geheugenmodules defect waardoor je een BSOD krijgt.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan