Sp1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianne45

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
91
Haiiiiiiiii was ik weer:confused:

Had al problemen met SP1 instaleren heb dus de tip opgevolgd veilige modus en krijg nu dit :shocked:



wat doe ik toch fout:(

sorrie voor het grote plaatje wist niet hoe ik het anders moest doen
 
Zorg ervoor dat je systeem up 2 date is voor je SP1 installeert, installeer eerst alle andere updates.

voer eens een chkdsk uit op je systeempartitie

Ga naar de opdrachtprompt en tik: sfc /scannow
zie hier voor meer informatie: http://technet2.microsoft.com/Windo...11ab-46ba-bec3-945b0b4cbf5f1043.mspx?mfr=true

Voer eveneens uit wat hieronder staat beschreven onder geheugencontrole: http://windowshelp.microsoft.com/Wi...-555e-4fff-af53-c1c90d0a3fc41043.mspx#BKMK_C2

Probeer hierna nog eens het SP in de normale modus te installeren.
Werkt dit niet probeer het nogmaals in veilige modus (normale veilige modus! niet met netwerkmogelijkheden of opdrachtprompt!!!)
werkt het nog niet, probeer dan eerst in veilige modus zoveel mogelijk achtergrondtaken af te sluiten (AV, firewall, etc...) en probeer het nogmaals.
 
Dankuwel ik ga dit allemaal proberen en hoop dat het gaat lukken.

Groetjes Marianne
 
Zo was ik weer sorrie dat het misschien allemaal niet zo snel gaat maar ik ben chronisch ziek en heb ook hersenletsel waardoor ik dingen veel minder snel begrijp dus heb nu 1 ste stap gedaan en ziet er volgens mij niet goed uit

 
Er zijn dus duidelijk systeembestanden gevonden die niet allemaal kunnen worden hersteld.


De eerste optie waar ik aan denk om uit te proberen is: systeemherstel, ga daarmee eens zo ver mogelijk terug in de tijd want de bestanden kunnen al een hele tijd onopgemerkt beschadigd zijn.

Wat je ook kan overwegen is even niets aantrekken van deze melding en gewoon verdergaan met de stappen en SP1 opnieuw proberen te installeren. Mogelijk zijn de systeembestanden die het proces tegenwerken wel hersteld. Als dat niet het geval is en de installatie van SP1 geeft weer een foutmelding zal je alsnog een systeemherstel moeten uitvoeren.

Wat je ook kan proberen is om die systeembestandscontrole te doen vanaf de installatie-dvd van windows vista, mogelijk kopieert hij dan automatisch de goede bestanden van de vista-dvd.

Als dit niet werkt zou ik overwegen om vista te formatteren. Maar ik hoop dat er misschien iemand nog een goed idee heeft voor deze drastische maatregel wordt uitgevoerd (drastisch al naargelang in hoeverre je het ziet zitten om te formatteren natuurlijk)
 
Hartelijk dank weer voor het snelle en fijne antwoord ik ga alles weer proberen wat u aanraadt, formateren kan ik zelf niet maar dat zou eventueel als er niets anders op zit wel kunnen door goede vriend.

Dankuwel.
 
probleem

hallo .
ik heb alles geprobeert en ik krijg nog steeds net zoals marrianne eerst had dezelfde melding met sp1 en ik heb alles al geprobeert weet iemand nog een aanwijzing:(?
 
vista sp1

ik heb op internet gekeken sommige mensen zeggen dat je dan een illegale versie van windows vista heb of het ligt aan mijn ultimate wat voor een versie van windows vista heb jij?
 
ok dan is dat dus niet waar dan ligt het aan iets anders.
ik ga even op google kijken of iemand hetzelfde probleem heeft en iemand dan de oplossing zegt op zo'n forum als ik de oplossing heb zeg ik het meteen op dit forum dat beloof ik
 
dankjewel snap er onder tussen niks meer van maarja ook wel enigzins "gerusttellend" dat ik niet de enige ben hoop dat je iets kan vinden ik weet t niet meer
 
:(formateren dus :mad: wel bedankt dat je het gevonden hebt maaruh als sp2 komt krijg ik zeker zelfde gedoe weer???

Wat adviseren jullie??? wachten en dan formateren of toch proberen die sp1 erop te krijgen?:rolleyes:
 
tja als je alle oplossingen van microsoft heb geprobeert en nog steeds hetzelfde gedoe hebt kan je maar beter alvast gaan formateren dat je er geen last meer van heb dat is mijn standpunt :rolleyes:
 
hai Spaink

Helaas krijg het echt niet voor elkaar . bij jou wel gelukt???

Binnenkort komt mijn collega en waarschijnlijk dan toch maar formateren in de hoop dat het dan gaat lukken.
 
voordat jullie beide gaan beginnen met formateren en dan opnieuw installeren zou ik het apprecieren moesten jullie eerst deze site bekijken

Daan zie je dan ook nog als laatste tip als al het bovenstaande niet gelukt zou zijn dat je gratis en voor niets hulp kan krijgen van microsoft bij het installeren van sp1.
Ik zou deze hulp gebruiken ;)

succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan