SP2 en OnlineBanking van Fortis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
140
Beste lezers,

Een aantal dagen geleden heb ik SP2 geïnstalleerd op mijn PC die draait op Windows XP home edition - SP1 en nu krijg ik met geen mogelijkheid het programma OnlineBanking van Fortis aan de praat, d.w.z. ik kan niet meer inloggen.
Het is zelfs zo dat de in het bankprogramma ingebouwde Secure Layer mijn totale internet-verbinding blokkeert, iets dat vóór de installatie van SP2 niet gebeurde.

Pas als ik die Secure Layer uitschakel, kan ik weer met elk ander programma het internet op, maar kan dan weer niet inloggen op mijn bankprogramma, omdat dit programma die Secure Layer mist en erom vraagt.

Mijn verbinding met internet loopt via een ADSL-modem en werkt goed en was er al vóór de installatie van SP2, toen dat bankprogramma het nog goed deed.

De helpdesk van de Fortis bank kwam met de oplossing:
"installeer het programma ad-aware want u heeft een 'spider' op uw pc".
Dat programma had ik natuurlijk al laten draaien en er werd niets gevonden.

Later adviseerde de helpdesk om de Secure Layer opnieuw te installeren, heb ik gedaan, maar dat hielp ook niet.

Die helpdesk kan mij dus niet verder helpen, zijn er bezoekers van HelpMij.nl met zo'n soort ervaring en zijn er oplossingen?

Die zou ik dan graag vernemen, bij voorbaat dank.
Mol.
 
Heb je wel eens je firewall uit gezet en kijken als het dan wel werkt.
 
Bij mij verschijnt er bij mijn internet bankierenprogramma, boven in het beeld een gele strip, met daarin de vermelding dat active elementen zijn uitgeschakeld. Ik moet dan op opties klikken en toestaan dat deze worden ingeschakeld. Dit gebeurt 3 x in mijn programma. Daarna kan ik gewoon bankieren.

Wanneer je niet alert bent, kun je deze balk over het hoofd zien.
 
Aan Humpe:
Ja, dat vergat ik te vermelden, natuurlijk heb ik dat soort onderzoeken al gepleegd: firewall (die van mijzelf en de ingebouwde bij SP2), pop-up blokker enz.

Aan Blacksheep:
Nee, die balk verschijnt niet, het is n.l. geen pop-up, maar neemt het scherm over. Ook is activeX op die punten niet uit-/ingeschakeld.

gr. Mol
 
ja,ik heb ook problemen met online banking van fortis.
ik krijg continue de melding kaartlezer niet gevonden en kan ook niet inloggen.
Onderin komt er een rood stoplicht met erbij com3 disconnected.
ik hoop dat jiji inmiddels een oplossing hebt !
 
Nadat ik zo'n beetje alle geadviseerde mogelijkheden had uitgeprobeerd en nadat ik ook nog poorten had gemanipuleerd (openen/weer sluiten), is nu het wachten op de activatie van een nieuw aangevraagde set (de cardreader is waarschijnlijk defect), misschien is het dan helemaal niet meer nodig om poorten open te zetten en andere kunstgrepen uit te voeren, we zullen zien, bedankt voor jullie meedenken.
gr, Mol.
 
OK waar ik al bang voor was :D is gebeurd, hij doet het!
Nieuwe set aangevraagd, hardware en programma geïnstalleerd, gewacht op activatie door de bank en VOILÀ hij doet het, probleem opgelost.
gr. Mol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan