SP2 geen verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoowell

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Hallo, ik heb net ServicePack 2 geïnstalleerd (na comp. te hebben geformateerd) alleen ik heb nu geen of nauwelijks verbinding met het internet. Als ik SP2 eraf gooi is het probleem verholpen.
Echter voordat ik geformateerd had, had ik ook SP2, en het internet werkte prima.
Verder had ik alle instellingen nagekeken, firewall uitgezet etc. (zelfs UPC gebeld, maar die wisten het ook niet)
Heeft iemand een oplossing?

Dus je hebt wel een internetverbinding.
Dat staat dan goed.
Ik zou toch echt die vuurmuur van sp2 eens uitzetten.
Volgens mij gaat het daar fout.
Welke andere vuurmuur heb jij er nog op staan.

je krijgt wel een ip adres.
Hoe is de computer aangesloten op het internet.

kabelmodem, ethernet kaart. geen router of iets dergelijks. ip en dns etc. moet ik handmatig invoeren, en dat is gebeurd (daar ligt het niet aan).
Vreemd vind ik vooral dat hij het vóór het formatteren wel deed.

ik gebruik sp2 momenteel niet, omdat ik anders dit forum niet op kom :)

IP zelf invullen, weet je dat wel zeker.
Jij krijgt een ip van je provider en dat moet automatisch naar jou computer gaan.
Kijk de instellingen van jou netwerkaart eens na.

ja zeker weten, wij (harderwijk) kunnen geen gebruik maken van autodetect. en daarbij, nu is alles prima (geen sp2) met dezelfde instellingen.

Kabel van @home

heeft iemand hetzelfde probleem, dat er met sp2 geen verbinding gemaakt kan worden?:confused:

Start >> Uitvoeren.
Typ in het dialoogvenster Uitvoeren in het vak Openen het commando cmd /k ipconfig /all en klik op OK.
Er verschijnt een DOS-venster met daarin de Windows IP-configuratie.
Noteer de benodigde gegevens en sluit het DOS-venster door op het kruisje rechtsboven te klikken

zijn deze gegevens nog hetzelfde na installeren van SP2

ik stuit bij het installeren van sp2 wel op een probleem (zie bijlage). opnieuw knop helpt niet, maar het bestand zit wel in die map! maar ik heb vorige keer annuleren geklikt en ben verder gegaan met installeren (ging behalve het internet prima). in veilige modus kan ik het bestand ook niet handmatig kopieëren, windows zegt dat het bestand in gebruik is. wat raad je me aan?

Bijlagen

• error.jpg
    error.jpg
    20,7 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
het duurde mij te lang dus ik heb hem maar geïnstalleerd. er waren geen veranderingen, en internet deed het ook niet. nu heb ik mijn pc een aantal keer gereboot en norton, adware en spybot alles laten verwijderen, en plotseling na een tijdje deed internet het met sp2 :). ik weet de precieze oorzaak niet, maar ik ben tevreden. bedankt voor de aandacht!

Bij mijn neef had ik SP2 geinstalleerd en daarna hed die geen verbinding meer (ook kabel: Amersfoort).

Daarna besloten SP2 te verwijderen, systeem wou daarna niet meer opstarten.

Xp opnieuw geinstalleerd en alles werkt nu picco bello.

Mijn advies: eigenlijk geen maar in mijn kenniskring hebben toch de merendeel last van SP2. Of ze kunnen niet meer internetten of hun pc is traag geworden.

Ikzelf had geprobeerd om SP2 te installeren maar bij afronding liep het systeem vast en ik moest SP2 deinstalleren.

Ik weet dat je er niets aan hebt, maar je bent niet de enige jongeman.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan