sp2 integreren in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Berichten
326
hoe integreer ik sp2 van een cd in een nieuwe cd " installeren zonder toezicht."
als ik de regel in uitvoeren typ die in de uitleg staat krijg ik een foutmelding. (driveletters veranderd)
is het niet eenvoudiger om alles in map i386 te wissen, en daarin de huidige map die in mijn pc staat te copiéren naar i386? of werkt dat niet??
 
ik heb sp2 op een cd-rom, dus moet ik hem toch niet downloaden?
maar deze heeft natuurlijk niet de extentie zoals opgegeven op de site, daarom krijg ik steeds een foutmelding, en kan deze niet integreren.
ik heb de 12 paginas afgedrukt, maar kom er helaas niet verder mee.
 
is het niet mogelijk om sp2 van de cd in deze cd-rom te instegreren?
 
je kunt dat sp2 bestand toch gewoon vanaf de cd-rom naar d eharde schijf kopiereen ??

als het sp2 bestand een andere naam heeft als in de handleiding staat dan zul je dus de naam moeten gebruiken van jouw bestand en niet de bestandsnaam die in de handleiding staat.
 
bedankt, ik wist echt niet hoe ik verder moest, nu lijkt het duidelijk, ik ga het nu proberen, lijkt mij erg leuk.
werkt dit ook als je een sata hdd gebruikt??
 
Ik heb de cd van sp2 naar c:xpsp2 gekopieerd, ik heb ook nog een lege map aangemaakt in c:\sp2.
als ik nu in uitvoeren intyp.
c:\xpsp2.exe/u/x:c:\xpsp2
krijg ik een foutmelding, als ik dan
c:\xpsp2.exe/u/x:c:\sp2
krijg ik dezelfde foutmelding (kan map niet openen).
Wat doe ik hier fout.??
 
als je een map C:\sp2 aangemaakt zet dan daar ook het sp2.exe file in
 
Helaas nog geen succes.
Ik heb sp2 gezet onder c:\xpsp2
ook heb ik nog een map aangemaakt onder c:\sp2.
in deze map heb ik ook nog eens het servicepack 2 gezet.
Dus xpsp2 gekopieerd van c:\xpsp2 naar c:\sp2.
Dit servicepack staat er nu dus 2 maal op.
Als ik nu typ in uitvoeren:c:\xpsp2.exe, dan pakt hij het bestand uit, maar dan opent de dialoogbox installeren, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Typ ik nu : c:\xpsp2.exe/u /x:c:\xpsp2 of
c:\xpsp2.exe/u /x:c:\sp2 of
c:\sp2/xpsp2.exe/u /x:c:\sp2 geeft hij steeds
windows kan het bestand c:\xpsp2.exe/u niet vinden.
Er moet dus in de regel die ik in het uitvoeren venster typ een fout zitten, ik weet niet dewelke, (ik ben pas na het grote dos tijdperk met pc's gaan werken, en ken dus eigenlijk alleen fdisk en format c:)daarom meen ik ook te weten dat er absoluut geen fout in de regel die je typt mag zitten, of dat er geen spatie of punt vergeten mag worden.
Ik heb ook al geprobeerd om de spatie na de u weg te laten, maar zonder resultaat.
 
als het goed is moet er in jouw geval voor het uitpakken van het servicepack komen te staan MITS het xpsp2.exe file in de map sp2 staat.
Let op de spatie tussen .exe en /u

c:\sp2\xpsp2.exe /u /x:c:\sp2

( c:\sp2\xpsp2.exe [spatie] /u [spatie] /x:c:\sp2 )

om daarna het servicepack te integreren MITS je een map hebt gemaakt waar je xp cd staat en die Winxp genoemd hebt.

c:\sp2\i386\update\update.exe /s:c:\Winxp

( c:\sp2\i386\update\update.exe [spatie] /s:c:\Winxp )

Je moet dus 2 mappen aanmaken de ene noem je sp2 de andere Winxp.
Zet het xpsp2.exe file in de map sp2 en kopieer de complete windows xp cd naar de map Winxp
 
bedankt ron,
het was de spatie na de exe, ik wist dat niet, ook de spatie na de u wist ik niet.
 
Gelukt als een fluitje van 1 cent (bestaan die nog??)
Ik heb ondertussen ook al een cd gebrand, en die start in elk geval op.
Ik heb hem verder nog niet kunnen testen, omdat ik op dit moment geen pc op overschot heb.
Waar ik nog wel aan twijfel, is of het goed gegaan is met de bestanden Winnt.sif en Wintt.bat, omdat op het laatst dit venster op je scherm blijft staan, en je dit dan enkel kan verwijderen door op het kruisje in de rechterbovenhoek te klikken.
Ik vind echter wel Wintt.sif in de map i386 terug, maar het bestand Wintt.bat niet, is dat normaal?
Verder nog eens hartelijk bedankt ron, dat een paar spaties het verschil kunnen uitmaken tussen falen en succes.
 
je hebt het bestand toch wel Winnt genoemt hoop ik en geen Wintt zoals je schijft ??

Het bestand Winnt.bat zou dan wel in de map i386 moeten staan.
Je hebt dit .bat file niet echt nodig omdat windows tijdens de installatie opzoek gaat naar het winnt.sif file, het bat file wordt gebruikt als je bv opmoet starten met een diskette en dan de automatische installatie wilt gebruike.
Dit komt voor bij computers die niet vanaf vd kunnen booten.

dat je het scherm zelf moet sluiten klopt.
 
Nee ron, Wintt.bat is een schrijffout, die heb ik niet gemaakt bij de installatie, maar de cd zal dus waarschijnlijk wel werken, vermits het Winnt.sif bestand zeker in de map i386
staat.
Ik houd jullie zeker op de hoogte.


:thumb:
 
Ik heb vandaag voor de eerste keer de cd kunnen testen,
hij gaat inderdaad installeren, tot hij bij het venster komt waar je de productcode moet invullen, deze is echter leeg.
Als ik dan het nummer invul, (wat niet nodig zou moeten zijn)
en op volgende klik geeft hij : onjuiste productcode.
Ik heb ondertussen alles al twee keer opnieuw gedaan van in het begin, alles van de c: terug verwijderd, en alles opnieuw ingelezen, servicepack terug geintegreerd, en terug gebrand, met hetzelfde resultaat.
Waar ik bij nero de microsoft corporation.img file moet invullen, en met browse naar de betreffende map ga zie ik deze niet staan, zet ik onderaan, alle bestanden weergeven staat ie er wel, maar waarom alles werkt, tot ik aan het invullen van de productcode kom, en waarom deze niet ingevuld is, is mij een raadsel.
 
dan zul je hoogst waarschijnlijk toch ergens een fout hebben gemaakt met de wizzard installatie zonder toezicht.
 
Ik vermoed dat de fout ergens zit in de productcode zelf,
Als je sp2 wil installeren, moet je eerst geregistreerd zijn, en dan krijg je een ander nummer (telefonisch).
Is het dan niet dat nummer dat ik moet invoeren, inplaats van het nummer dat bij de cd is?
Dit vermits servicepack al geintegreerd is?
 
Geplaatst door fokker
Ik vermoed dat de fout ergens zit in de productcode zelf,
Als je sp2 wil installeren, moet je eerst geregistreerd zijn, en dan krijg je een ander nummer (telefonisch).
Is het dan niet dat nummer dat ik moet invoeren, inplaats van het nummer dat bij de cd is?
Dit vermits servicepack al geintegreerd is?

heb er nog nooit van gehoord dat je eerst geregisteerd moet zijn en je een ander nummer krijgt als je sp2 installeerd.
Heb toch al heel wat keren sp2 op de beschreven manier gedaan maar nooit een ander serie nummer aangevraagt.
 
hoi ron,
ik heb inderdaad, om sp1 te kunnen installeren, eerst moeten registreren, alvorens sp1 wilde installeren.
Het sp1 brak af bij het installeren, en dat bleek inderdaad daar aan te liggen.
Ik ga het nu proberen met dat nummer.
De twee files staan inderdaad in map i386.
(winnt.bat en winnt.sif)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan