[SP2 Slipstreamen] format-vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muurhond

Inventaris
Lid geworden
23 jun 2001
Ik gebruik Tazman's SP2 slipstream-handleiding om SP2 in de XP-setup geintregreerd te krijgen.

Ik heb alleen 1 vraagje;

Krijg je de optie nog wel aan het begin van de Setup van op welke partitie XP gezet moet worden en als welke bestandformaat? (formateren als FAT32/NTFS)

Dit wil ik ff weten voordat ik daadwerkelijk zo'n versie ga maken en branden.

Kan best dat de volgorde is veranderd, maar deze 2 opties zitten iig zeker net als bij SP1 in een geslipstreamde SP2 installatie.
Zelf vorige week SP2 nog geïnstalleerd from scratch ...

Dit stel je in in Stap 2 dus als je stap 2 niet uitvoert dan heb je een slipstreamed SP2 XP cd waarin je gewoon alles in moet voeren wat een "Normale" xp installatie ook vraagt

Geplaatst door Ellasar
Dit stel je in in Stap 2 dus als je stap 2 niet uitvoert dan heb je een slipstreamed SP2 XP cd waarin je gewoon alles in moet voeren wat een "Normale" xp installatie ook vraagt

Ja, jij bedoeld dat antwoordbestand. Die stap heb ik ook gedaan, maar zag nergens een optie dat er iets mee te maken had.

Maar goed, heb stap 2 dus gedaan en het zaakje gewoon maar gebrand. Ik ga waarschijnlijk van het weekend bij een familielid die nieuwe Lidl-pc helemaal leeghalen en opnieuw inrichten, dus dan kan ik em testen.

Bedankt alvast.

Heb vandaag WinXP opnieuw geinstalleerd. De 1e keer deed ik het dus met die geslipstreamde SP2 Setup-cd.

En toen gebeurde waar ik al bang voor was: hij installeert gewoon zonder jouw goedkeuring. Hij begon de partities te controleren en installeerde gewoon WinXP op mijn d-partitie. Ten eerste moet dit natuurlijk de c-partitie te zijn en buitendat kreeg ik niet eens een optie om de partitie eerst te formateren. Hij pakte dus gewoon willekeurig een partitie en begon vrolijk te installeren.

Ik heb de pc toen maar opnieuw opnieuw opgestart en de traditionele setup gedaan....

Ik heb hier nu 2 WinXP-SP2 cd's: 1 gemaakt in nLite welke ook fouten geeft halverwege de setup en een versie gemaakt via Tazman's handleiding.

Ik ga dan maar de 1e optie gebruiken. Ik brand wel op cd-rw eerst, want straks krijg ik nog niet die ''welke partitie''-optie. :rolleyes:

Geplaatst door @temptation

ik dacht dat het gewoon een standaard slipstream handleiding was :o

Je hebt 2 opties in die handleiding:

Optie 1 is handmatige installatie. Dus je moet regelmatig wat dingetjes aanklikken en intikken.

Met optie 2 kan je de setup automatisch laten verlopen dmv een van te voren aangemaakte antwoord-bestand. Maar ik vind dit dus een waardeloze optie.

Geplaatst door Muurhond
En toen gebeurde waar ik al bang voor was: hij installeert gewoon zonder jouw goedkeuring. Hij begon de partities te controleren en installeerde gewoon WinXP op mijn d-partitie. Ten eerste moet dit natuurlijk de c-partitie te zijn en buitendat kreeg ik niet eens een optie om de partitie eerst te formateren. Hij pakte dus gewoon willekeurig een partitie en begon vrolijk te installeren.

Het heet niet voor niets een installatie zonder toezicht.
Tijdens de installatie wordt normaal gesproken de eerst Vrije primaire partitie genomen om op te installeren.

Werken met een antwoord bestand werkt heel erg goed je propt de cd er in gaat koffie drinken en laat de pc zijn werk doen.
Heb je een tweede HD er in hangen met ook een primaire partitie of is de C schijf niet leeg (eerst format dus ) dan kan het inderdaad gebeuren dat XP opeens op een andere partitie staat.

Geplaatst door tazman

Het heet niet voor niets een installatie zonder toezicht.
Tijdens de installatie wordt normaal gesproken de eerst Vrije primaire partitie genomen om op te installeren.

Werken met een antwoord bestand werkt heel erg goed je propt de cd er in gaat koffie drinken en laat de pc zijn werk doen.
Heb je een tweede HD er in hangen met ook een primaire partitie of is de C schijf niet leeg (eerst format dus ) dan kan het inderdaad gebeuren dat XP opeens op een andere partitie staat.

Ja precies, maar ik dacht dat je wel eerst zelf moet bepalen welke partitie en welk bestandformaat en dat ie dan pas alles verder zelf zou afhandelen. (wat ie dan vervolgens ook wel doet)

Maar dat gebeurt dus niet en dat vind ik toch wel jammer.

Geplaatst door Muurhond

Ja precies, maar ik dacht dat je wel eerst zelf moet bepalen welke partitie en welk bestandformaat en dat ie dan pas alles verder zelf zou afhandelen. (wat ie dan vervolgens ook wel doet)

Maar dat gebeurt dus niet en dat vind ik toch wel jammer.

De format en kiezen welke bestandsindeling de hd moet komen gebeurd feitelijk niet in een windows omgeving.
De optie format enz krijg je voordat de daadwerkelijke windows fase ingegaan wordt en je dus eigenlijk nog in een soort dos mode werkt.

een antwoordbestand gaat er vanuit dat alles zich in een windows omgeving afspeelt.

Geplaatst door tazman

De format en kiezen welke bestandsindeling de hd moet komen gebeurd feitelijk niet in een windows omgeving.
De optie format enz krijg je voordat de daadwerkelijke windows fase ingegaan wordt en je dus eigenlijk nog in een soort dos mode werkt.

een antwoordbestand gaat er vanuit dat alles zich in een windows omgeving afspeelt.

Ja, op die manier. Krijg je die opties dan wel bij Optie 1?

optie 1 is niets meer dan een windows installatie cd waarin sp2 verwerkt zit.
Je zou dus in theorie die opties moeten krijgen ja eerlijk gezegt niet getest.

Geplaatst door Muurhond

Met optie 2 kan je de setup automatisch laten verlopen dmv een van te voren aangemaakte antwoord-bestand. Maar ik vind dit dus een waardeloze optie.

De optie kan heel handig zijn (als je weet wat je doet)

Je maakt in stap 2 een winnt.sif (of een unattended.txt)

hiermee kun je jezelf een boel werk (lees tijd) besparen.
bijvoorbeeld de volgende opties

PHP:
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    Repartition=No
    UnattendSwitch="Yes"
    WaitForReboot="No"

TargetPath=(slash)WINDOWS

[GuiUnattended]
    AdminPassword=adminwachtwoord
    EncryptedAdminPassword=No
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductID="jouw-25-cijferige-product-code"
    FullName="Je Naam"
    OrgName="Je Bedrijf"
    ComputerName="Hoe mag het masjientje bekend zijn"

[Display]
    BitsPerPel=32
    Xresolution=1024
    YResolution=768

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

[URL]
Home_Page=http://www.google.nl

[Components]
msmsgs=off
msnexplr=off
freecell=on
hearts=on
minesweeper=on
pinball=on
solitaire=on
spider=on
zonegames=on
(de Autopartition optie onder [data] die nu op 0 staat zorgt ervoor dat je zelf je partitie mag kiezen)

Hiernaast kun je je product key hard invullen dus hoef je die nooit meer in te tikken.
Van te voren een administrator wachtwoord erop zetten
Meteen standaard resolutie anders....
etc etc etc.
Wil je nog verder dan kan dat ook (bijvoorbeeld drivers mee nemen op je XP installatie, standaard software erbij op (helemaal dvd branders zeer betaalbaar zijn kun je praktisch al je software mee laten installeren)

Geplaatst door Ellasar

De optie kan heel handig zijn (als je weet wat je doet)

Je maakt in stap 2 een winnt.sif (of een unattended.txt)

hiermee kun je jezelf een boel werk (lees tijd) besparen.
bijvoorbeeld de volgende opties
Hiernaast kun je je product key hard invullen dus hoef je die nooit meer in te tikken.
Van te voren een administrator wachtwoord erop zetten
Meteen standaard resolutie anders....
etc etc etc.
Wil je nog verder dan kan dat ook (bijvoorbeeld drivers mee nemen op je XP installatie, standaard software erbij op (helemaal dvd branders zeer betaalbaar zijn kun je praktisch al je software mee laten installeren)

Dit kun je dus niet instellen in de deploy tool / setupmgr tool waarmee je het antwoord bestand maakt.
Of ik moet het over het hoofdgezein hebben.

weet je een leuk tooltje wat het wel kan gaarne ;) wil nog steeds een dvd maken waarop windows inclu alle software + drivers staan die ik allemaal als auto install kan maken.

Ik heb nooit naar tooltjes ervoor gezocht ... ik houd wel van het snappen ipv het door windows laten doen en hopen of het gaat werken zonder te weten wat er gaat gebeuren.

Een Zeer goede bron is http://unattended.msfn.org/
hierop staat erg veel uitgelegd (ook icm drivers en overige software.)
er is ook een "Nederlandse" vertaling van deze site maar daarop staat het volgende in de to-do lijst...
» To-do list tutorial
-totaal herschrijven!!!
vink niet echt geruststellend :)

Ben nu zelf bezig om voor de vele " Bevriendde" computers mijn Linux server uit te rusten met een Netwerk variant van de unattended bootable CD... maar dan zonder cd...

Nou jah, deploy tools zijn over het algemeen bestemd voor Systeembeheerders die meer als 1 systeempje moeten inrichten, dan hebben ze iets andere opties nodig dan de gene die wij willen als "incidentele" installateurs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan