SP2 [XP] geeft problemen in Mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik heb een vreemd probleem. Op nieuwe harde schijf XP geherinstalleerd, erna SP2 (vanaf cd) eroverheen gezet. Vervolgens werken in mijn Windows Media Player de functies 'Alles afspelen' en 'Selectie afspelen' (opties die je in mappen met filmbestanden kunt kiezen) niet meer.
Mijn XP heb ik wel eens eerder geherinstalleerd, voor het laatst september 2005. Erna zijn alle XP-updates druppelsgewijs binnengekomen. Nooit een probleem gehad. Nu met SP2 vanaf cd wel.
Ik heb eerst de installatie een aantal keren overgedaan, om te ontdekken op welk punt die mediaplayer raar gaat doen, en het blijkt fout te zijn meteen na SP2.
Het gaat om filmbestanden die los prima af te spelen zijn. Maar met Alles afspelen/Selectie afspelen wordt van elk filmpje alleen de eerste seconde afgespeeld (beeld en geluid), erna alleen geluid (zwart beeld). En het laatste filmpje van de selectie wordt ook steeds prima (geheel) afgespeeld.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb veel gezocht op internet, maar vind niets toepasselijks. Ook updates van de Mediaplayer gehaald: geen verandering. XP: SP3: idem.

Van Microsoft heb ik nu een SP2 'los' gedownload en op cd gezet ... zou dat anders kunnen het uitpakken? Maar ik zie dat het maar 265 MB is, terwijl de SP2's die ik op schijf heb/had iets van 470 zijn. Nogmaals, de bestanden waren voorheen goed af te spelen en zijn los aangeklikt ook goed af te spelen. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Zou het bijv. zin kunnen hebben SP2 vanuit XP online binnen te halen en te installeren, in de hoop dat dat een andere versie is dan op cd? En kan ik in het register ergens een MWP-schakelaartje omzetten?

Alvast bedankt voor je antwoord,
I.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan