SP2 zou veiliger zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
:o zeg, misschien een hele domme vraag, maar als ik mijn proxy uitzet, zet ik toch mijn server op non-actief...chello is toch een proxy-server, die werkt denk ik niet als ik die uitzet....nou heb ik hier niet zoveel verstand van... ik weet dat ik mijn instellingen zodanig moet zetten om op internet te komen.:confused:

Zou kunnen dat bij je abonnement de proxy verplicht is, maar meestal is dat niet zo. Ik zou zeggen, schrijf de instellingen eens op en schakel de proxy uit. Als het dan niet meer werkt kan je hem dan zo weer inschakelen.

Geplaatst door elzetakkie
:o zeg, misschien een hele domme vraag, maar als ik mijn proxy uitzet, zet ik toch mijn server op non-actief...chello is toch een proxy-server, die werkt denk ik niet als ik die uitzet....nou heb ik hier niet zoveel verstand van... ik weet dat ik mijn instellingen zodanig moet zetten om op internet te komen.:confused:

Nee dit klopt niet. Sterker nog: bij Chello is het beter om je proxy uit te zetten omdat de proxy van Chello het laden van de pagina's vetraagt. (terwijl het juist was gemaakt om de pagina's sneller te laten laten).

:evil: nou, je hebt DEELS gelijk......ik heb mijn proxy uitgezet....gevolg......mijn pagina´s laden stukken sneller, NIS geeft aan dat ik veilig zit...al staat mijn pingpoort nog steeds open, poort 22 SSH is dan dicht...
wat ik NIET snap is dat ik dan niet meer kan reageren op jullie forum, ik krijg mezelf dan niet meer aangemeld!
:confused: ligt dit aan jullie site, andere forums kom ik nl. wel op :o
Ik kom wel op jullie forum, maar kan met geen mogelijkheid inloggen.dus ook niet reageren.
dus maar ff mijn proxy voor jullie aangezet...is hier een oplossing voor???
Overigens mijn complimenten voor deze tip, ben al op diverse forums bezig over dit probleem, maar kwam nergens verder.
Thanx a lot!

Geplaatst door elzetakkie
op jullie forum, ik krijg mezelf dan niet meer aangemeld!
:confused: ligt dit aan jullie site, andere forums kom ik nl. wel op :o
Ik kom wel op jullie forum, maar kan met geen mogelijkheid inloggen.dus ook niet reageren.
dus maar ff mijn proxy voor jullie aangezet...is hier een oplossing voor???
Overigens mijn complimenten voor deze tip, ben al op diverse forums bezig over dit probleem, maar kwam nergens verder.
Thanx a lot!

De reden dat je niet meer kunt anmelden op het forum is dat je jou privacycontrole te hoog hebt staan waardoor er helemaal geen cookies worden geaccepteerd meer.
Om je aan te melden op dit forum moet je de cookies accepteren.
Dus de oplossing is: zet de privacycontrole lager.

:) thnx, gek genoeg kom ik nu zonder iets veranderd te hebben (ook mijn beveiliging niet) wel bij de mogelijkheid terug te reageren, dus zie dit laatste maar als opgelost.... :thumb:
blijf ik alleen nog zitten met het feit dat na sp2 mijn pingpoort open staat en de meeste van de dichte NIET verhuld zijn.......
nou verloopt over 2 weken mijn NIS 2004, ik denk erover om over te stappen op NAV en zone-alarm, ik heb gelezen dat dat een goede combi is en stukken minder zwaar.....en nog gratis ook!
Als ik van symantec nou goede support zou krijgen, maar da´s nou net niet het geval.
Is dit hier ook bekend?
´k ben nou al maanden bezig met NIS en niemand komt er uit wat er nou aan de hand kan zijn dat de boel op zijn kop is gezet. Heb het ff gehad met symantec.
:mad:

:( nou, daar ben ik dus mee bezig, alleen kost ´t ff wat denkwerk, en na een auto-ongeluk waarvan in nog in revalitatie ben, kan ik niet lang achter de vaste computer zitten, dus doe ik veel met de laptop, nou is die pas in juni verlopen en juist die is wel veilig met norton, toch heb ik daar norton uitgeschakeld, en antivir en zone-alarm geinstalleerd, puur om die programma´s te leren, zone-alarm bleef maar waarschuwen, kwam eerst niet op internet...logisch, moet nog helemaal geconf. worden... dus als dat goed werkt gaat die boel op de vaste pc´s...daar bankieren we op etc.

moet je eerlijk bekennen dat ik wel moet wennen aan een ander programma...maar ´k heb een goede uitleg, dus die print ik maar ff uit ... kost wel ff tijd en heb deze week veel ziekenhuis etc...dus je hoort als alles goed draait, (of niet) ben ook wel benieuwd, zie het maar als een test heb nog 13 dagen :eek: voor norton op deze verloopt... de volgende een week daarna....dus ik moet hiermee aan de slag!
Als je tips hebt over de instellingen van zone-alarm en antivir : graag .....ALLES is welkom!:thumb:

:evil: met zone-alarm is alles dicht BEHALVE die pingpoort, en de meeste zijn NIET meer verhuld, wat ik met norton op mijn laptop nou eindelijk weer voor elkaar had.... maar ik heb nog niet kunnen vinden waar ik dat bij dit programma kan instellen.

Ik denk dat je voor de ping in de configuratie van je router moet zijn.

Zoek naar een optie als "Discard ping to WAN port" "Block Anonymous Internet Requests" of "Block ICMP echo requests"

:( maar hoe kan het dan dat als ik norton weer inschakel die pingpoort weer dicht en verhuld is?

dat is inderdaad vreemd... een ping zou niet door de meeste kabel/adsl routers heen moeten komen.

ik kan ook niets configureren bij deze router, ´t is een hele simpele non-wireles maar werkt perfect....gewoon aan een kabeltje korter of langer (als je beneden op de bank wilt zitten met je laptoppie):p

elzetakkie,
Als je naar de instellingen gaat van zonealarm, dan zie je daar: Block ICPM inbound.
Als je zie aanvinkt dan is de pingport dicht.

okee, was ff zoeken, maar ik heb IMCP nu geblockt...
bij online test staat hij echter nu de site van symantec helemaal niet meer toe.... :o
ik heb denk ik in de trusted zone de beveiliging te hoog staan, die staat op high... omdat ik via die hub zie dat ik 2 internet verbindingen maak...

in mijn werkbalkje onder staan verbinding 1394 en lan verbinding actief te knipperen... ik heb op deze pc en op mijn laptop de mogelijkheid via infrarood een lan te maken om data over te pompen.

nu heb ik toe gestaan om DNS/DHCP outgoing toe te staan in die zone ...en in internetzone als die beiden op high staan.:confused:

bij onlinetest van symantec ben ik veilig maar met open pingpoort... ik ga denken dat het toch in mij router zit, dat die reageert.

Pfff... sorry maar is nog ff wennen aan een nieuw programma...en ik moet ´t hier alleen doen, mijn man weet er helemaal niets van, die komt pas kijken als het mij duidelijk is :D
Lang leve het forum!:thumb:

Laatst bewerkt:
Wat je ook kunt doen is zonealarm verwijderen en opnieuw installeren en dan gelijk kijken of alles dicht zit daarna.
Maar het kan inderdaad ook aan de router liggen.

:thumb: mensen allen heeeeel erg bedankt... krijg dagelijks updates binnen van antivir....dus dat zit wel snor!

zone-alarm is volgens mij inmiddels ook zo´n beetje veilig... :D denk dat ik het maar op mijn router hou die reageert op die ping.

Maar nu komt vervolgens het probleem...NORTON INTERNET SECURITY laat zich NIET verwijderen!:evil:
ik heb het via conf. software gedaan...lukte niet.
vervolgens met spybot advanced geprobeerd te verwijderen ....NO WAY .
daarna met easy cleaner en reg.cleaner...
vervolgens via zoeken .... in C:Program files handmatig alles wat met symantec te maken had...... behalve 2 hardnekkige mappen van nav en nis een hele zooi weggegooid..
HOE krijg ik die restanten van norton weg...wat een agressief programma is dat zeg!:mad:

:) :cool: thnx.... maar ben inmiddels van NIS 2004 af.....
met wat hulp van collega´s van jullie nl. het pc.helpforum.... :thumb:
toch bedankt voor de moeite..... ´t was nog een hele tour om dat ding van mijn compie af te krijgen.
NOOIT meer Norton !!!

groet Elzetakkie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan