Sp2

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.jillal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Problemen,die ik heb ondervonden met sp2 installatie:
stopt ieder keer met: kan bestand niet kopieren enz.
bladeren aangeklikt en dan komt schermpje met div. mappen, alleen de onderste is geen map, maar daar staat de naam van het bestand. geklikt op openen en dan op opnieuw geklikt en dan gaat het installeren verder.
Deze zijn allemaal met de dll extensie: oakley, msvbvm, wmipjobj, oemiglib, nmchat, agentsr, i81xdnts.
En dan nog logon.scr en narrator.exe en msado20.tlb en plylst1.wpl en ativmvxx.ax.
wat betekenen deze allemaal?
Wie kan me er meer over vertellen? :(
groetjes Annie

Heb je die sp2 gedownload van het net?
Dan beter niet installeren.
Werkt niet altijd goed.
Als die echter op de originele cd van xp staat, dan wel.
Dan zit het probleem zeker ergens anders.

Geplaatst door JeroenE
Heb je die sp2 gedownload van het net?
Dan beter niet installeren.
Werkt niet altijd goed.

Sorry? Wil je beweren dat er verschil is tussen de sp2 die je van WindowsUpdate kunt downloaden en de sp2 op cd-rom?:8-0:

Ik heb daar inderdaad al bij meerdere mensen (20-30) problemen mee gehad dat ze belden na de installatie van sp2 dat hun pc niet goed meer werkte.
Na sp2 te hebben uitgeschakeld in msconfig, of verwijderd te hebben, werkte de pc weer optimaal.
Het zou mij onwaarschijnlijk lijken dat de oorzaak ergens anders te zoeken valt.
Telkens andere pc-merken, ook gekloonde, andere programma's waar die mensen mee werken, ...
Enkele zeldzame mensen zijn tevreden over sp2 update en hebben een goed werkende pc met die update.

Geplaatst door JeroenE
Ik heb daar inderdaad al bij meerdere mensen (20-30) problemen mee gehad dat ze belden na de installatie van sp2 dat hun pc niet goed meer werkte.
Na sp2 te hebben uitgeschakeld in msconfig, of verwijderd te hebben, werkte de pc weer optimaal.
Het zou mij onwaarschijnlijk lijken dat de oorzaak ergens anders te zoeken valt.
Telkens andere pc-merken, ook gekloonde, andere programma's waar die mensen mee werken, ...
Enkele zeldzame mensen zijn tevreden over sp2 update en hebben een goed werkende pc met die update.

SP2 uitschakelen in MsConfig? Dat kan toch helemaal niet?

Problemen na de installatie van sp2 ontstaan bijna altijd doordat de pc waarop het geïnstalleerd wordt niet helemaal schoon is. Op bijna alle pc's staat wel wat spyware en dat geeft problemen als je sp2 probeert te installeren.

Hoe dan ook, de sp2 die je op cd kunt krijgen is volstrekt identiek aan de sp2 die op de WindowsUpdate site wordt aangeboden, dus daar kan het echt niet aan liggen.

Trouwens: de mensen die tevreden zijn over sp2 zijn niet 'zeldzaam', zoals jij beweert. Hier op Helpmij en op andere fora waarop ik actief ben zijn de reacties op sp2 overwegend positief.

hallo Buffy, ik heb pas alles er schoon op staan en van tevoren Hitman pro gedraaid. Ook alle raad opgevolgd, zoals het net eraf, firewall, screensaver en virusscanner uitgezet. dus daar kan het ook niet aan liggen.
Maar tot nu toe werkt alles gewoon.
Ik vraag me af of hij dan toch alles geinstalleerd heeft.

Geplaatst door a.jillal
hallo Buffy, ik heb pas alles er schoon op staan en van tevoren Hitman pro gedraaid. Ook alle raad opgevolgd, zoals het net eraf, firewall, screensaver en virusscanner uitgezet. dus daar kan het ook niet aan liggen.
Maar tot nu toe werkt alles gewoon.
Ik vraag me af of hij dan toch alles geinstalleerd heeft.

Hoi,

Klik eens op de startknop, klik met de rechtermuisknop op "Deze computer" en kies "Eigenschappen". Het tabblad "Algemeen" is dan standaard geselecteerd, als het goed is. Zo nee, kies dan dat tabblad. Kijk nu wat er onder "Systeem" staat. Staat daar "Service Pack 2"? Zo ja, dan is SP2 gewoon geïnstalleerd.

Ik heb meteen gekeken en er staat sp2, dus toch.
Maar is die dan ook compleet, vraag ik me af

Geplaatst door a.jillal
Ik heb meteen gekeken en er staat sp2, dus toch.
Maar is die dan ook compleet, vraag ik me af

Dan is sp2 dus wel geïnstalleerd.

Of er bestanden ontbreken kun je controleren door naar Start > Uitvoeren te gaan, daar het commande sfc /scannow in te geven (vergeet de spatie voor de slash niet), op OK te klikken en de aanwijzingen te volgen.

Heb het gedaan en toen het balkje vol was, verdween het schermpje, zonder enige mededeling.
Het zal dan wel goed zijn neem ik aan.
Maar er waren verder geen aanwijzingen, zoals jij vermeld.

Daar ben ik heel erg blij mee:D :D :D
Na alle problemen die ik heb gehad,( de 1e keer bij het installeren van SP2 is mijn pc gecrasht, helemaal dood)
alles opnieuw erop gezet en dan een probleem met een virus, weer alles opnieuw erop gezet.
Lang geduurd eer ik het weer aandurfde met de SP2, ook na het lezen van div. problemen hier op het forum.
Maar eind goed al goed, gelukkig.
Bedankt voor de tip om het te scannen, maakt me toch
een stuk zekerder.
En ik hoop voorlopig van de problemen af te zijn!
Bedankt, bedankt :thumb: :thumb: :thumb:
groeten Annie

Zelfs op pas geformateerde pc's hapert het...
Da's de ervaaring die ik hier heb sinds sp2 uit is.
Ik gebruik die sp2 nooit als het niet op de cd staat.
Te veel miserie gezien ermee!!!

Geplaatst door JeroenE
Zelfs op pas geformateerde pc's hapert het...
Da's de ervaaring die ik hier heb sinds sp2 uit is.
Ik gebruik die sp2 nooit als het niet op de cd staat.
Te veel miserie gezien ermee!!!

Pas geïnstalleerde PC's en dan nog haperen? :confused:

Ik heb XP SP II op (even tellen) 6/7 PC's draaien, sommige net na een format en sommige gewoon later en het werkt op rolletjes.

Hallo !
Helemaal met XP_PC eens:
Inmiddels SP2 op zo'n 9 computers geinstalleerd via Windows Update, maar nog nooit problemen gehad !
Maar zoals gezegd: altijd op een schoon systeem. Na een poging op 'n oudere installatie doe ik dat dus niet meer.
Gewoon Windows opnieuw erop en dan heb je verder nooit geen problemen met SP2 !!
Greetz,
Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan