SP3 voor Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

James007

Meubilair
Lid geworden
7 jan 2005
Microsoft werkt aan SP3 voor Windows XP.

Microsoft heeft in haar kaarten laten kijken, SP3 komt eraan...
"Er komt een nieuw service pack aan voor XP."
Dat zegt Bernard Ourghanlian, technisch en beveiligingsdirecteur van Microsoft in Frankrijk. Hiermee verklaart hij dat Windows XP aan een nieuwe grote update toe is.

Het vorige servicepack, dat September vorig jaar uitkwam, heeft XP op het vlak van beveiling enorm verbeterd. SP3 zal ergens volgend jaar uitkomen, na de release van Windows Vista, omdat Vista momenteel de prioriteit blijft voor de ontwikkelingsteams.

Verdere details over de inhoud van het nieuwe Service Pack ontbreken, maar Laurent Delaporte van Microsoft Frankrijk laat wel weten dat historisch gezien service packs vaak onderdelen toevoegen die we normaal pas in het volgende besturingssysteem zouden zien.

Dat heb ik even proberen te vertalen uit dit artikel.

Vertalen is moeilijk, en normaalgezien is er geen nieuws in het weekend, maar dit leek me wel belangrijk genoeg. :)

James:)

On-Topic: Redelijk vertaald al zeg ik het zelf. Engels is niet mijn sterkste kant maar het klopt wel aardig.

Ik kan er eigenlijk niet op wachten. Ben benieuwd wat voro nieuws ze er nou weer in stoppen. :D

Laatst bewerkt:
Jij weet blijkbaar niet wat er achter de schermen allemaal gefixed is...:confused: En dit zal bij SP3 (het onderwerp) ook zo zijn.

Hoezo Securitycentr is overbodig? Juist super handig! Heb hier 3 PC's met XP SP2 staan. De naam zegt het al een beetje. Een manier om je PC beter te beveiligen. Wat is daar nou mis mee?

En ja dat ze iets slomer draaien dat kan. Het is ook weer iets groter dan de rest (of vergis ik me nou?) en het vraagt daarom iets meer van je PC. Maar dat vind ik helemaal niet erg, als je ziet wat je er voor terug krijgt.
:p

Jawel, er is natuurlijk ook een heleboel verbeterd. Dat zeg ik ook niet! :)
Maar SP3 ben k wel van plan om te instaleren :cool:

Geplaatst door Freakiej
Als 't maar niet zo'n ramp is als SP2! :confused:

Dat zeg je wel. je zegt het is een ramp. Dat klinkt in mijn ogen niet erg positief hoor:p

Ik zou hem ook zeker instaleren. Zal wel weer hoop beveiligingsverbeteringen hebben. En misschien wat nieuwe programmatjes :D.

En tsja ... vind je het niks verwijder je em ;):p

jah maar dat zijn zulke typische instaleer dingen en die maken juist je pc zo traag..

Nee man! Dat valt toch best mee? Zelf heb ik daar helemaal geen last van hoor!

7 is nog niet verkrijgbaar voor ons! :cool:
Ligt dat dan niet aan je systeem? Ik zie dat je 'maar' 256 ram hebt, ik zou er 512 bijzetten! 't Kost geen drol meer tegenwoordig :D

Geplaatst door Freakiej
7 is nog niet verkrijgbaar voor ons! :cool:
Ligt dat dan niet aan je systeem? Ik zie dat je 'maar' 256 ram hebt, ik zou er 512 bijzetten! 't Kost geen drol meer tegenwoordig :D

Nee ik heb intussen veel aan m'n systeem veranderd zoals een videokaart van 256 mb Ati Radeon 9600
en natuurlijk 256 mb ram erbij...binnekort meer:D:p

Het grote voordeel van een Service Pack is dat je weer een poosje van een hele stapel updates die je dan weer moet downloaden afbent. En zeker als je je SP dan intregeerd in je XP CD.

En troubels met SP2? Geen last van ;)

Even een heleboel offtopic berichten verwijderd (met alle respect vandien)... het gaat hier om sp3, dus hoe blij en/of verdrietig iedereen is/was met sp2 is hier niet zo belangrijk :)

Geplaatst door James007

Verdere details over de inhoud van het nieuwe Service Pack ontbreken, maar Laurent Delaporte van Microsoft Frankrijk laat wel weten dat historisch gezien service packs vaak onderdelen toevoegen die we normaal pas in het volgende besturingssysteem zouden zien.

Dat heb ik even proberen te vertalen uit dit artikel.

Vandaar dat ze ook wachten tot vista draait, want daar leren ze weer een hoop nieuwe dingen mee, zodat ze dat in xp ook kunnen verwerken... nou snap ik per definitie niet waarom ze een nieuw OS ontwikkelen terwijl de oude het nog prima doet en gewoon een beetje bijgewerkt kan worden...

Je zou het kunnen zien als promotie... mensen die XP hebben, krijgen voorproefjes in hun XP van wat Vista allemaal kan, en zullen dan misschien sneller geneigd zijn over te stappen naar Vista om de rest te ontdekken.

De geruchten deden al enige tijd de ronde, maar Microsoft heeft bevestigd dat er inderdaad een derde Service Pack voor Windows XP zal verschijnen. "<i>Er komt een Service Pack 3 voor Windows XP</i>" aldus Bernard Ourghanlian van Microsoft Frankrijk. Windows XP SP3 zal waarschijnlijk volgend jaar, na Windows Vista verschijnen. Het nieuwe besturingssysteem heeft namelijk de hoogste prioriteit voor de ontwikkelteams.<br />
De softwaregigant moet de details van de nieuwe update nog onthullen. Service Pack 2, dat vorig jaar verscheen, was voornamelijk gericht op het verbeteren van de security.<br />
Waarschijnlijk zal Service Pack 3 niet voorzien zijn van Internet Explorer 7. Onlangs maakte een Microsoft ontwikkelaar bekend: <i>Ons plan is om IE6 met XP SP3 te verschepen, maar IE7 zal wel door XP SP3 ondersteund worden</i>". Op <a href=http://www.thehotfix.net/sp3.html target=_blank>deze pagina</a> staat een lijst met onofficiele fixes en updates die mogelijk in SP3 zullen zitten. (<a href=http://news.zdnet.com/2100-9590_22-5886274.html target=_blank>Zdnet</a>)

Bron: Security.nl

Jullie zullen het vast niet geloven maar ik heb laatst zo'n boekje van Windows XP gekocht met een DVD met allerlei progies erop die je gewoon gratis kan gebruiken. In dat boekjes staat:

Beste Windws Gebruikers,
Hierbij bieden we U SP3 aan, U zou zeggen 'Heb ik iets gemist?' Maar nee U hebt niks gemist we maken GEEN SP 3 meer dus vandaar deze DVD met een aantal handige programma's

En nu opeens een SP3>?:confused: :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan