Space Shooter

Status
Niet open voor verdere reacties.

manhaeve5

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
276
Een space shootertje, CONTROLS:
Pijltjestoetsen Links, Rechts= Beweging
Spatiebalk = schieten
Link
 
gamemaker?? niet echt heel erg uitgebreid, alleen simpele basis...
 
Ziet er wel leuk uit :)

Je hebt het sluiten van de applicatie geblokkeerd? Want ik moest het via taakbeheer sluiten..
Sluitenknop werkte niet.

Je zou als uitbreiding kunnen proberen om de vijanden niet altijd de speler te laten volgen, maar bijvoorbeeld een eigen baan naar beneden te geven.
Nog leuker :) Meerdere vijanden :D
 
Sry, kan ik niet aan doen, voor af te sluiten moet je de escape toets gebruiken
 
Ziet er wel leuk uit :)

Je hebt het sluiten van de applicatie geblokkeerd? Want ik moest het via taakbeheer sluiten..
Sluitenknop werkte niet.

Je zou als uitbreiding kunnen proberen om de vijanden niet altijd de speler te laten volgen, maar bijvoorbeeld een eigen baan naar beneden te geven.
Nog leuker :) Meerdere vijanden :D
Meerdere vijanden, daar heb je meerdere kogels op 1 keer en dat is moeilijk, dat heb ik al veel gebrobeerd, met een eigen baan, bedoel je dan loodrecht naar beneden of zigzaggend?
 
Op het moment is het zoals ik het kan zien zo, dat de vijand altijd de speler volgt.
Wat je kan doen is dat je de vijand naar beneden laat komen.. en dan zijn eigen baan geeft.. dus niet de speler echt volgt. :)
 
Dat zou het spel te makkelijk maken, aangezien er ongeveer iedere seconde een nieuwe vijand komt zou hij maar ieder keer 1 of 2 px opschuiven, dat haalt de uitdaging uit het spel
 
Nee, dat kan je dus randomizen.. dat de vijand altijd op een andere plaats kan verschijnen.
 
binnen programmacode zit wel een mogelijkheid om een random locatie te geven waar iets verschijnt.
Welke taal gebruik je hiervoor?
 
dit wist ik al, het probleem is dat de rand getallen maar 1 nummertje verschillen per seconde, dat is mijn probleem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan