SPAM filter / programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
De laatste tijd heb ik last van SPAM, welk programma / filter kan ik hier het beste voor gebruiken.

Groetjes

Er zijn plugins te verkrijgen voor de email client waarmee je nu je mail ophaalt, die kun je dan afstellen en/of trainen op spam. Je kunt ook een geheel appart staant spamfilter mail client installeren, die zijn er gratis en betaald.

Persoonlijk doe ik mee aan de 3de mogelijkheid en gebruik een gewoon een goeie GRATIS en OPEN SOURCE mail client waar al een goeie bayesian spam filter inzit: ThunderBird

Ik gebruik Mailwasher naar volle tevredenheid. Gratis!!

www.mailwasher.net

Wel is het zo dat de gratis versie maar één account aan kan. Heb je er meerde dan moet je voor de Pro versie gaan.

Succes,

Raymond

Heeft je provider geen online SpamFilter?

Groeten,

Geplaatst door Mulmuisje
Het is kabel internet van wanadoo casema.

Volgensmij hebben ze een spamfilter gezien de site.
Er staat bestel, dus ik vermoed dat het een betaalde dienst is bij wanadoo.

Ik weet het niet hoor, maar is zoiets als SpamArrest niet veel beter dan die programmaatjes? Bij SpamArrest komt de spam en dus ook niet de virussen helemaal niet op je computer. Al je mail gaat via SpamArrest en je bepaald daar wat je door laat gaan.

Geplaatst door Dick Borstlap
Ik weet het niet hoor, maar is zoiets als SpamArrest niet veel beter dan die programmaatjes? Bij SpamArrest komt de spam en dus ook niet de virussen helemaal niet op je computer. Al je mail gaat via SpamArrest en je bepaald daar wat je door laat gaan.

Ja probeer jij het even voor ons:p

:rolleyes: was niet erg zinnige opmerking van mij geloof ik. :confused: sorry dick.

Ik weet niet welke manier beter is, maar als ik voor mijzelf spreek wil ik liever zelf bepalen hoe ik welke mail ik wel of niet wil ontvangen en hoe ik de filter afstel. Dan heb ik beter inzicht in mijn eigen zaken.
Voor mij werkt het tot nu toe met een eigen spam filter best aardig, dan heb ik zo'n extra filter niet nodig. Mocht het wel nodig worden dan zet ik mijn gratis spam filter van m'n provider aan.

Eiglijk zou imo elke provider standaard de spam zou moeten filteren op een 100% beleid. Zouden ze zelf ook voordeel bij hebben...

Ik sluit me daar bij aan. Ik maak liever zelf uit wat ikwel en niet wil binnenkrijgen. Met Mailwasher gaat dat perfect. En even terzijde....het nergens invullen van je E mail adres is ook een eenvoudige maar zeer doeltreffende manier om te voorkomen dat je spam krijgt. Vul je éénmaal ergens je naam in dan is het kwaad al vaak geschied.

@Mulmuisje....
Wanadoo heeft een online spamfilter a 1.95 per maand.

Voor alle duidelijkheid: bij SpamArrest heb je volledig beheer over je e-mails.
Maar het kost $3, dus genoemde gratis methoden zijn te prefereren.

Overigens, het 'nergens invullen van je emailadres' is absoluut geen garantie voor het niet krijgen van spam. Ik heb een emailadres dat ik niet eens gebruik en er komen toch bakken met spam binnen.

Inderdaad het is geen garantie maar invullen van je adres is er wel om vragen.

Bedankt Temptation.

Van mijn kant nog een kijkje op SpamArrest: dat is een fluitje van een cent. Alle mail gaat naar SpamArrest. Je kunt daar heel makkelijk e-mailadressen autoriseren en van die adressen komt de mail dan automatisch bij jou terecht (zonder vertraging). Onbekende mail krijgt een Reply en als daar, zoals in het geval van spam, geen reactie op komt, blijft ie daar staan en kunt je de boel verwijderen, eens per dag, of in de paar dagen of nog langer.
Het werkt simpel, foutloos en gladjes.

Wederzijdse dank Dick:thumb:

Spamarrest klinkt goed. Vooral voor bedrijven makkelijk denk ik.

Wat ik niet begrijp is
"Onbekende mail krijgt een Reply"

Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Dat het bericht wordt verwijderd als er een "Delivery Status Notification (Failure)" volgt?
Hmm, moet je geen volle inbox hebben.

Ja, dat was niet duidelijk. Onbekende mail krijgt reply met het vezoek aan de afzender zich (uiteraard eenmalig) als 'levend persoon' kenbaar te maken -gewoon door weer te reply-en en dan een opgegeven woord in te toetsen, want dat kunnen spammers niet. Als dat gebeurt wordt de mail als non-spam beschouwd en geautoriseerd.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een goed systeem Dick, bedankt voor de tip!
Altijd fijn iets extra's achter de hand te hebben.:)

PS.Hoe/wat met mulmuisje? :confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan