spam in gastenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Ik heb de laatste tijd weer last van spam, op ons gastenboek van de site, en wordt daar wel ziek van.

Nu wil ik graag dat je eerst een code moet invoeren voordat je een bericht kan plaatsen.

Maar zou niet weten hoe ik dat moet doen, ook omdat mijn kennis van php niet heel erg hoog is....

Wie kan mij hierbij helpen om dit probleem te voorkomen?

alvast bedankt:)

dit is toch een gewoon gastenboek? ik wil graag mijn eigen gastenboek behouden, en dus alleen een stukje script dat je code moet invoeren

waarom verplicht je ze niet om hun e-mail adres in te voeren ?
of probeer achter het ip te komen en dan die ip blokkeren ?

Hoe moet je dat precies doen met het verplichten? welk soort stukje code?

of probeer achter het ip te komen en dan die ip blokkeren

het probleem bij die spam is, dat het elke keer een ander ip adres is. ik kan in de admin pagina alle ip adressen zien.

je kan ook een code genereren mbv. rand(), die ze laten invoeren en hem in een sessie stoppen, en dan kijken of ie klopt (zou er ongeveer zo moeten uitzien:)
PHP:
<?
session_start();
if(isset($_POST['form'])) 
{
if($_SESSION['code'] == $_POST['code'])
{ // ga verder 
}
else
{
echo "**** je moet wel geldige dingen opgeven he!";
}
}
else
{
// laat form zien, met xtra input genaamd code
$code = rand(10000,99999);
$_SESSION['code'] = $code;
}

zoiets wil ik er ook in hebben, dat je eerst een code moet invullen.

maar het probleem is, dat ik dus heel weinig verstand heb van php.

zou iemand hier misschien mij kunnen uitleggen hoe en waar ik dat kan toevoegen?
of dat iemand het voor mij zou willen doen?

alvast bedankt:)

fcgrunn: mail ff een prive bericht naar me (via mail). dan zal ik het wel ff uitleggen!

zie nog ff foutje van mij in de snelheid waarmee ik dat typte, ik vergelijk 2 strings met ==, dit moet = zijn! leer sowieso dit: als je if($a == $b) doet is het fout, moet $a = $b zijn!

ik stuur je wel een email, want als ik een prive bericht wil sturen krijg ik onderstaande:

Alleen verenigingsleden kunnen priveberichten sturen

Laatst bewerkt:
zie nog ff foutje van mij in de snelheid waarmee ik dat typte, ik vergelijk 2 strings met ==, dit moet = zijn! leer sowieso dit: als je if($a == $b) doet is het fout, moet $a = $b zijn!
?

Als je iets wilt vergelijken, gebruik je nooit =. = gebruik je bij het aanwijzen..
PHP:
<?php

// Goed
if ( $a == $b )
if ( $a != $b )
if ( $a === $b )
if ( $a < $b )

// Fout
// Je wilt een variable aanwijzen, dan is dit fout:
$a == $b;
// Wat je hier doet, is $a en $b vergelijken, en daarna gebeurt er niks mee.
// Verder is dit ook fout
if ( $a = $b )
?>

als je strings in een if() vergelijkt gebruik je =, anders krijg je heel iets anders, en ik weet ook wel dat je niet een string maakt met $a == $b; ...

als je strings in een if() vergelijkt gebruik je =, anders krijg je heel iets anders, en ik weet ook wel dat je niet een string maakt met $a == $b; ...
dude .. :D

Jij beweert dat dit
PHP:
<?php

$a = 'Thomas';
$b = 'Sportlife';

if ( $a = $b )
{
  echo 'Hoi';
}

?>

De juiste manier is om een string te vergelijken ? :D

het hele probleem is opgelost, ik ben op zoek gegaan naar ander gastenboek, en op phpfreakz kwam ik een tegen waar al een anti-spam geval in zat.

Maar ieder geval bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan