Spam of vius op android?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Office versie
WordPerfect Office 2021
Ik krijg op mijn mobiel deze meldingen sinds een paar dagen.
IMG-20130804-WA0007(1).jpg
Ik kan me niet herinneren ooit iets met G data van doen gehad te hebben.

Ik denk dan ook dat het spam is.
Hoe kom ik er vanaf?
Heeft iemand een idee?

In navolging van je handtekening die VET wordt weergegeven:

Mensen die te lui zijn om te lezen en overal maar van alles downloaden en dan ook overal op Accepteer, Ok, Install en wat dies meer zij klikken, krijgen rotzooi, virussen en spam op hun PC, laptop, tablet en/of telefoon!

Laatst bewerkt:
Tja, als dat het gedrag zou zijn had je gelijk gehad.
Maar i.t.t. de pc weet ik zeer weinig van mobiel en gebruik hem dan ook zeer weinig.
Er zit zeer veel op waar ik eigenlijk geen raad mee weet en dus niet gebruik.

De pc, ja daar klik ik soms wat raak, omdat ik ervan overtuigd ben dat als ik wat binnen haal ik het ook weer weg krijg.
Twijfel ik dan heb ik nog vmware.

Maar telefoon.....eh mobiel....nee daar weet ik eigenlijk niets van.
Gezocht heb ik ook al stevig maar niets gevonden.
Je komt steeds bij G data uit en dat op zich schijnt een bonafide onderneming te zijn.

Zelf heb ik geen ervaring met dat soort dingen op een telefoon maar er is hier vast wel iemand die dat wel heeft.
Met G-Data zelf is volgens mij inderdaad niks mis maar het op die manier aan de man brengen van je software is op z'n zachtst gezegd discutabel.

Na de informatie van Jan van Haver te hebben gelezen, zowel hier als op de betreffende links ben ik van mening dat het woord "discutabel" in mijn vorige post niet de acties van GDATA mag kwalificeren.

misschien eens echt met gdata scannen en daarmee kan je misschien spam vinden. je kunt in het laatste alles op je sd oplsaan, verwijderen uit je telefoon en je telefoon volledig wissen met eventueel terug te zetten naar fabriekssettings.
groetjes, PcE

@JanVanHaver.
Daar was ik eigenlijk al van overtuigd dat het niet van G Data afkomstig was.
Daarom heb ik deze vraag ook al aan G Data gesteld middels een mail.

Het antwoord:
Momenteel is er iemand actief die de goede naam van G Data misbruikt en probeert om mensen een heel duur abonnement voor Android-beveiliging aan te smeren.

Dit is geen G Data-product! Ga niet op de aanbieding in! Deze 'service' -die vermoedelijk niets doet, en zeker al niets goeds- kost u €5,- per week, oftwel €260 per jaar: een belachelijk hoog bedrag voor een beveiligingsapp.

U moet hier dus zeker niet op ingaan en mag dit wissen, u kan via de google play store op uw android toestel de gratis app van G Data downloaden.

U vind deze terug onder "G Data antivirus free" en deze kan u gratis gebruiken om uw toestel te beveiligen.

Bedankt voor de melding alvast.

Met vriendelijke groeten

--
T. De Meeter
Helpdesk Consumentenproducten Benelux

Dat zal ik dan ook doen.

Bedankt.
Ik mag hopen dat deze verspreider te traceren is.

Laatst bewerkt:
Ik heb de aanwijzingen van PCexpert uitgevoerd en je raadt het al, niets aan de hand.
De G data scanner vond niets.

Ik mag hopen dat ze deze spamproducenten het handwerk kunnen leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan