Spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Berichten
601
Ik heb ontzettend veel last van spam in mijn mail inbox.
Nu heb ik mij zo bedacht, misschien zijn er wel programma's dit naar de afzenders van die spam het zelfde spam bericht zo'n 100, 200, of wel 1000 maal terug stuurd zodat de mail-box box bij hun word "öp geblazen", zo zullen ze het zenden van spam berichten wel laten.

Als iemand van het bestaan van zo'n programma afweet,dan hoor ik dat graag.

b.v.d.
 
Niet terug sturen! weten ze zeker dat je adres bestaat.

Ik gebruik Mailbell en dit filterd voor 95% mijn mail op de server en wist ze in een trash, zodat ik ze altijd kan terugzetten.
Staat op m'n website, bij download2.
Jan Thomas
http://www.janthomas.nl/
 
Wat je beter kunt doen is al die bende doorsturen aan je Isp. Die is verantwoordelijk voor het doorsturen aan jou. Tegen betaling kun je bij de meeste isp´s een spamfilter laten inschakelen. Ik heb hier trouwens een stukje over geschreven aan de consumentenbond. Ik had n.l. voor iemand een Wanadoo Free account aangemaakt dat direct na ingebruikname 20! spamberichten bevatte. Wel heel vreemd voor een account wat op dat moment alleen bij hun bekend is. Je zou haast gaan denken dat ze het zelf verspreiden.
 
Er zit wel een gevaar aan het terug sturen, want regelmatig is het geen bestaand adres, waardoor alles weer naar jou terugkomt.
Andere optie is dat er een adres van een nietsvermoedend iemand wordt gebruikt door de spammer en zijn/ haar mailbox zit dan compleet dicht.
Overigens denk ik dat het wel een goed idee zou zijn om ze een koekje van eigen deeg te geven.
 
je kan de emails wel terug "bouncen". Dat lijkt het voor de verstuurder juist net of het adres niet bestaat en word je hopelijk op een gegeven moment van hun lijst verwijdert.

Mailwasher kan dit:
http://members.rott.chello.nl/j.vanhoute/mailwasher/mailwasher.htm

En maak nog een gratis mailadres aan om te gebruiken op internet als je die ooit moet invullen. Nooit je eigen gebruiken ..!
 
Geplaatst door JThomas
Niet terug sturen! weten ze zeker dat je adres bestaat.
Onzin. Je bedoelt dat je niet op de zgn. afmeldlink in de mailings moet klikken, dat is geheel wat anders. Bouncen of terugsturen kan geen kwaad, behalve dan hetgeen wat Sigma opmerkte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan