spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Berichten
400
Ik krijg spam in de vorm van irritante mails.
Ik heb Hitman Pro gedraaid, Ewidio malwarekiller en heb NOD 32 en AVG los van elkaar
Hij herkent alles maar de mails blijven.
Heeft iemand nog een idee of wordt het een bezoekje aan het ASO forum?

Ger
 
Spam wordt in de regel niet veroorzaakt door malware die op je pc staat. Je krijgt het omdat je mailadres kennelijk in databases van spammers staat. Als het eenmaal zover is, valt daar nog weinig aan te doen.

Misschien eens een spamfilter gaan gebruiken? Kijk ook even of je provider misschien een spamfilter op de server aanbiedt (vrijwel alle internetproviders bieden dat wel aan tegenwoordig).
 
Als je outlook gebruikt zit er al een beperkte mailfilter in. Mailwasher (freeware) is ook een hele goede filter : http://www.mailwasher.net/ Je kan natuurlijk zelf ook de spammails van de mailserver halen met eremover: http://www.eremover.bizhosting.com/ Of natuurlijk wat Buffy zegt. Normaal zou je toch gratis (hangt af van provider tot provider of je hier voor extra moet betalen) die filter moet krijgen.
 
Dank voor jullie tips.

Ik zit bij Multikabel quicknet. Omdat Ilse haar maildiensten van Dolfijn beeindigde worden alle mails doorgestuurd naar mijn echte betaalde adres
Bij Ilse had ik nl veel last van spam
Bied deze informatie wellicht nieuwe inzichten?
 
Mijn provider is ook Multikabel maar ik gebruik zelf die service niet, maar even het volgende opgeduikeld:

Op het forum van Multikkabel http://forum.multikabel.nl/viewtopic.php?t=936

De enige instelling waarbij het spamfilter de berichten automatisch verwijderd is bij de instellingen:

Spamfilter 'kenmerken puntensysteem'
En dan aangevinkt:
Spam met lage score {Spam?} verwijderen
Spam met hoge score {Spam!} verwijderen

Je kunt dit controleren op de service site ( http://service.multikabel.nl ). Bij 'E-Mail Instellingen' en dan op de link 'Wijzigen' links van het onderdeel Spamfilter bij het betreffende e-mail account. (eerst inloggen, Geeske)

Zie ook: http://www.multikabel.nl/service-desk/beveiliging/#spam
 
en als dit allemaal niet werkt, kan je van je betaalde e-mail overstappen op een gratis Gmail account, en dan je betaalde laten forwarden, gmail heeft een uitstekende filter, als je een invite nodig hebt mail naar lollaugh@gmail.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan