Doeke Norg
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 aug 2008
Waarde mensen,
Ik zit met het volgende mysterie. Ik ben nog maar een n00bje qua javascript. Nog nooit iets heel fancy's mee gedaan en dat is hoogstwaarschijnlijk het probleem
Ik heb een <span>-tag (yeah I know) wiens waarde ik wil veranderen in een text invoerveld. Dus stel er staat
dan wil ik dat veranderen in
Alles goed en wel, dit is me gelukt. Nadat ik op enter druk in het tekstvak veranderd het fijn weer terug naar een span en is de waarde veranderd. Enkel, wanneer ik het OPNIEUW wil doen (op die nieuwe waarde klikken om deze te veranderen) gebeurt er niets meer.
Hieronder de korte code:
Ik zit met het volgende mysterie. Ik ben nog maar een n00bje qua javascript. Nog nooit iets heel fancy's mee gedaan en dat is hoogstwaarschijnlijk het probleem
Ik heb een <span>-tag (yeah I know) wiens waarde ik wil veranderen in een text invoerveld. Dus stel er staat
Code:
<span id="test1">23</span>
Code:
<span id="test1"><input type="text" name="test1" value="23"/></span>
Alles goed en wel, dit is me gelukt. Nadat ik op enter druk in het tekstvak veranderd het fijn weer terug naar een span en is de waarde veranderd. Enkel, wanneer ik het OPNIEUW wil doen (op die nieuwe waarde klikken om deze te veranderen) gebeurt er niets meer.
Hieronder de korte code:
Code:
<script type="text/javascript">
function changetoinput(part)
{
var element = document.getElementById("test_" + part);
var content = element.innerHTML;
element.onclick = null;
document.getElementById("test_" + part).innerHTML = "<input type=\"text\" name=\"hours_given_" + part + "\" value=\"" + content + "\" onkeypress=\"javascript:onreturn(event,"+part+",this.value);\" />";
}
function onreturn(event,part,content)
{
var element = document.getElementById("test_" + part);
element.onclick="javascript:changetoinput("+ part + ");";
var keynum;
if(window.event) keynum = event.keyCode;
else if(event.which) keynum = event.which;
if(keynum == 13)
{
element.innerHTML = content;
element.onclick="javascript: changetoinput(" + part + ")";