Spanningen juist?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat mijn systeem bij een bepaalde bewerking in de herstart gaat. Eerst was dat alleen bij het inlezen van sites met zwarte achtergrond en veel spranklende kleuren, nu kan ik de fout ook opwekken door een geheugenleestest uit te voeren. (Everest).

Ik heb het geheugen verwisseld maar het probleem blijft hetzelfde.

Volgens de fabrikant (Shuttle) is het waarschijnlijk een foute voeding en zou ik dat kunnen testen met een losse ATX spanningseenheid. (250W) Deze heb ik echter niet bij de hand.

Een computerwinkeltje bij mij in de buurt heeft wel een 500W voeding maar die zegt dat die niet bij een systeem van maar 250W past. Zou 'overpowerd' zijn?

Kan iemand aan het bijgaande lijstje zien wat er fout is. Ik vind de geheugenspanning van 2,62 V wel erg hoog.

Zie

http://home.kabelfoon.nl/~quetzal8/hulp/tempcompa.jpg

Jaap
 
De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat mijn systeem bij een bepaalde bewerking in de herstart gaat. Eerst was dat alleen bij het inlezen van sites met zwarte achtergrond en veel spranklende kleuren, nu kan ik de fout ook opwekken door een geheugenleestest uit te voeren. (Everest).

Ik heb het geheugen verwisseld maar het probleem blijft hetzelfde.

Volgens de fabrikant (Shuttle) is het waarschijnlijk een foute voeding en zou ik dat kunnen testen met een losse ATX spanningseenheid. (250W) Deze heb ik echter niet bij de hand.

Een computerwinkeltje bij mij in de buurt heeft wel een 500W voeding maar die zegt dat die niet bij een systeem van maar 250W past. Zou 'overpowerd' zijn?

Kan iemand aan het bijgaande lijstje zien wat er fout is. Ik vind de geheugenspanning van 2,62 V wel erg hoog.

Zie

http://home.kabelfoon.nl/~quetzal8/hulp/tempcompa.jpg

Jaap

het 500 wat verhaal is onzin. Je kan alleen hardware overbelasten door de verkeerde eenheden in te stellen in het bios (O.A. met overklokken). Hoe het zit met de 2.62 volt heb ik geen idee van. Hier maar even op iemand anders wachten.
 
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe je syteem eruit ziet.
processor.geheugen,evt videokaart.

het voltage zoals aangegeven zou naar mijn weten geen probleem mogen zijn
 
2.6 kan normaal zijn als het ddr 1 geheugen is. (standaard is dat 2,5 / 2,6V)
Als het DDR2 is dan is het ind te hoog. Deze werken meestal op 2 / 2,2V


Dat 500 wat voeding verhaal is onzin. Ik neem aan dat hij bedoeld dat hetover the top is.
ALs een pc hebt die altijd gewerkt heeft op 250W en dan opeens springt naar 500 wat.
Gebruik je niet eens de helft van het vermogen. Beetje zonde.

Heeft die pc boer geen standaard 350W voeding liggen??
 
de shuttle fn41 heeft ddr1 geheugen.

dus zou 2.5/2.6 goed moeten zijn
 
Als het voltage net niet constant meer is, dan vliegt ie er heel soms uit.
Dat kan bij jou het geval zijn.

(dus bijv het geheugen-voltage van 2,61V dat opeens heel even naar 2,0 V spring of iets dergelijks)
 
pc2700 zijn van ddr1 type.

indien mogelijk op wat voor manier dan ook zou ik eerst toch maar een andere voeding proberen
 
Nieuwe voeding

pc2700 zijn van ddr1 type.

indien mogelijk op wat voor manier dan ook zou ik eerst toch maar een andere voeding proberen

Externe voeding met goed gevolg geprobeerd . Heb daarna de voeding voor Shuttle XP besteld en geïnstalleerd.

Problemen verholpen.

Het bleek de voeding voor de videochip (12V) te zijn die in elkaar zakte.

Met dank voor het meedenken.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan