• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spatie in de namen van mijn tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosPat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Ik heb een bestand met een groot aantal tabbladen, de tabbladen hebben allemaal de naam van de persoon waarvan ze informatie bevatten. Op het eerste tabblad heb ik nu keurig totalen en een lijst met alle namen van de tabbladen. Via INDIRECT() wil ik nu van elk tabblad een celinhoud halen (C54), maar de formule struikeld bij de spaties in de benamingen.

Is dit op te lossen, en dan bedoel ik zonder alle tabbladen te moeten hernoemen door '_' te gebruiken ?

Thanx

Je kan het simpel oplossen met een macro'tje

Sub tabbladen()
Dim Rij As Integer
Rij = 1
For WB = 2 To ActiveWorkbook.Worksheets.Count
Cells(Rij, "A") = Worksheets(WB).Name
Cells(Rij, "B") = "='" & Cells(Rij, "A") & "'!" & "C54"
Rij = Rij + 1
Next
End Sub

De macro telt het aantal werkbladen en zet in het 1e werkblad vanaf cel A1 de namen van de tabbladen onder elkaar. Tevens staat ernaast de inhoud van cel C54 van elk tabblad afzonderlijk. Er staat het resultaat van de verwijzing naar de betreffende tabblad.

Laatst bewerkt:
Bedankt, het werkt als een droom ... loopt nog wel ergens vast maar dat zal waarschijnlijk aan de invoer op enkele tabbladen liggen ... mercikes en tot de volgende ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan